webForumDet fria alternativet

Rekommenderad burk för MySQL databas?

Webbutveckling

3 svar · 237 visningar · startad av Bosse168

Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg
Frågan#1

Någon som vet vad den rekommenderade hastigheten och ram-minnet ska vara på en burk som har Win 2k server installerat och bara kör en MySQL databas?

Just nu kör jag bara en databas med cirka 60 inloggade samtidigt och själva sidan ligger på en hyrd server.

Kanske också ska nämna att jag tycker sidan går segt när 60 är inloggade och undrar om det beror på databasen eller hotellet?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Kan bero på otroligt mycket.
Databasstruktur, om databasen har annan belastning, om burken verkligen inte kör nåt annat, lina, vad för sorts frågor det är till databasen.

Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg

Varje sida kör minst en update (sparar in på vilken sida besökaren är), sedan i gästböckerna så sätts det några RecSet som loopar ut och hämtar användar information. Ungefär sådan belastning är det på databasen.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Alltså helt omöjligt att säga, som sagt är belastningen en del av det.

Kolla hur mycket mysql tar i CPU och ram, och hur stor användingen är i andel till anvädningen av t.ex IIS.

Jag kör idag en större community med minst 200 inloggade användare med en hel del förfrågningar till databasen varje sekund, den kör jag på en 1,6 ghz Celeron 1 gb ram har jag för mig det är..

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)