webForumDet fria alternativet

Synkronisering

Webbutveckling

4 svar · 258 visningar · startad av nizze66

Medlem sedan juni 20044 inlägg
Frågan#1

Hej,
Jag har ett litet problem med synkning av globala adressboken (off line) Det är så att jag sitter i en miljö med ett antal exchange 5.5 servrar. När man via outlook 2003 ska köra en synkning så försöker klienten att synka mot samtliga servrar i denna miljö. Den borde väl synka mot den server som är närmast geografiskt? Är detta något som man kan ändra på i exchange 5.5? Kan man i värsta fall "hårdstyra" outlook 2003? Det är ett antal klienter som har detta problem.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det låter märkligt - vad menar du när du säger "samtliga servrar i denna miljö"? Kan du beskriva hur du har kommit fram till det? :)

Nåväl, det första stället du bör leta på är i Outlook 2003. Exchange 5.5 styr bara klienterna i samband med att en mailbox har flyttats - mig veterligen.

Jo, när han kör en synkronisering så ser han förloppet i sin klient. Han ser då att samtliga exchangeservrar figurerar i denna synkning. Detta gör att det tar en väldigt lång tid vid synkning. Han har inga andra mailboxar uppkopplade till sin mailprofil.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det är inte så att han försöker synka lite "public folders" också?

Trodde det kunde vara så, men den bocken är urkryssad, om det är alternativet hämta favoriter ur gemensamma mappar du menar?

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)