Hej,
Jag har ett litet problem med synkning av globala adressboken (off line) Det är så att jag sitter i en miljö med ett antal exchange 5.5 servrar. När man via outlook 2003 ska köra en synkning så försöker klienten att synka mot samtliga servrar i denna miljö. Den borde väl synka mot den server som är närmast geografiskt? Är detta något som man kan ändra på i exchange 5.5? Kan man i värsta fall "hårdstyra" outlook 2003? Det är ett antal klienter som har detta problem.
Det låter märkligt - vad menar du när du säger "samtliga servrar i denna miljö"? Kan du beskriva hur du har kommit fram till det? :)
Nåväl, det första stället du bör leta på är i Outlook 2003. Exchange 5.5 styr bara klienterna i samband med att en mailbox har flyttats - mig veterligen.
Jo, när han kör en synkronisering så ser han förloppet i sin klient. Han ser då att samtliga exchangeservrar figurerar i denna synkning. Detta gör att det tar en väldigt lång tid vid synkning. Han har inga andra mailboxar uppkopplade till sin mailprofil.