webForumDet fria alternativet

Importera Excel-data till MSSQL Server

Webbutveckling

6 svar · 319 visningar · startad av joup

Medlem sedan feb. 2002116 inlägg
Frågan#1

Hej,

Om man har en Excel-fil med data (säg en telefon-lista), finns det något smidigt sätt att importera/konvertera denna till en databastabell i MSSQL Server 2000? Finns det t.ex. något inbyggt stöd för detta, eller hur skall man gå tillväga smidigast?

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från SQL

Sök lite på DTS eller BCP

Tack för tipset. Tror jag har hittat något som verkar intressant nu. Verkar ju finnas wizards för detta, länge leve Microsoft! :)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Du lär snart bli varse att wizarden suger...

Ajdå, det lät ju inte så lovande. I värsta fall får jag väl slänga ut 30 dollar på det där programmet från Intelligent Converters. Hade deras MySQL-to-MSSQL och det fungerade perfekt i alla fall.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

joup skrev:

Ajdå, det lät ju inte så lovande. I värsta fall får jag väl slänga ut 30 dollar på det där programmet från Intelligent Converters. Hade deras MySQL-to-MSSQL och det fungerade perfekt i alla fall.

Vad har du för problem då? :)
Jag testkörde precis på vår SQL-server och det gick ju galant. :)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

joup skrev:

jag menar inte att den inte fungerar, mer att wizarden är ett segt sätt att arbeta, gör man något litet fel får man ibland börja om från början...

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)