webForumDet fria alternativet

Sökmotorpositionering - riktlinjer?

Marknadsföring

4 svar · 545 visningar · startad av Quazzo

Medlem sedan juli 2001324 inlägg
Frågan#1

Hej!
Vet inte om detta är rätt forum men söker lite information om sökmotorpositionering.

Under en längre tid så översvämmas man av folk som vill sälja sökmotorpositioneringstjänster och analyser...en del mer seriösa än andra.

En sak som många använder sig av är dolda lager och texter som länkar till en sitemap...men hur bra är detta?

<div style="display:none;visibility:hidden;position:absolute;top:0px;left:0px;z-index:-2;">
<h1>Titel</h1><br>
<h4>Beskrivning</h4>
<br><br>
Mera text...
</div>

Det är ungefär som när man använda meta name="keywords" för 7 år sedan utan relevans till innehållet...och jag antar att om man använder denna metod så kommer man inom kort bli blockad på google etc vilket ger motsatt effekt om man ser till vad man vill uppnå...

Så om någon har bra tips på vad man bör använda och vad man inte bör använda tips gärna?

Ps Det finna bra riktlinjer att läsa på:
http://www.google.com/webmasters/seo.html
Ds.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Få många personer att länka till din sida.
Se också till att dom länkar de ord som du vill ska förknippas med din sida så att det inte blir så här:
http://www.idg.se/a/20040301101325_IW

totalt fiasko har jag läst om tidigare! :)

Men vad tror ni angående gömda lager? Hur dåligt är det?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Gömda lager är skit. Allt fusk är skit.

Vill man ha besökare ska man förtjäna dem, inte genom metoder som lurar sökmotorer. Content is king. Bra innehåll leder automatiskt till att fler besökare återkommer och tipsar om sidan.

Precis det jag ville höra. Själv använder och har jag aldrig använt gömda lager men när någon som utger sig för att vara professionell säger att man ska göra det bekräftar det bara regeln att större delen av de företag som erhåller tjänster för sökmotorpositionering bluffar...

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)