Domaindlx
Och när du vuxit ifrån det:
Hemsida.net
PS. Sök i Internet & Webbtjänster (där tråden f.ö. borde vara) så kommer du nog att hitta rätt mycket :P
26 svar · 1 888 visningar · startad av karlj87
Domaindlx
Och när du vuxit ifrån det:
Hemsida.net
PS. Sök i Internet & Webbtjänster (där tråden f.ö. borde vara) så kommer du nog att hitta rätt mycket :P
Flyttas från ASP
karlj87: Har du råd till att köpa 1-2 9 krs hamburgare på McD om året? I så fall kanske du har råd till att skaffa ett billigt webbhotell med. ;)
Ex. https://www.clichehosting.com/se eller https://www.99kronor.com
Okej då, erfarenheter:
Cliche - Skickade en supportfråga: De svarade kort och stressat och på danska.
Hemsida.net - Webbhotellet som jag använder. Trevlig support och hyfsat prisvärd, dock kan det vara lite problem med dem *ibland*.
99kronor - Svarade rätt så snabbt och trevligt, har dock fått mycket dålig kritik av Internetworld.
Aleborg - Snabb och bra support.
Loopia - Extremt trevlig, snabb och bra support.
Av ovanstående är det bara Hemsida.net som jag har testat.
Cliche är absolut ingenting man ens skall tänka på.
Kolla lite tidigare trådar det sköts av ett par ungdomar som ett hobbyprojekt ungefär..
En fråga som har varit uppe många gånger o mitt förslag är att söka i Webforum.
"99kronor - Svarade rätt så snabbt och trevligt, har dock fått mycket dålig kritik av Internetworld."
De flesta av de saker som deras 'testredaktion' tog upp har tyvärr missuppfattats av dem själva. 99Kronor.com's ledning har varit i kontakt med en av de personer (nämner inga namn) som arbetade med testet och bett snällt/artigt om att få reda på hur de har dragit de slutsatser som har dragits, men endast bemötts av arrogans och oprofessionalitet, för att inte prata om ren otrevlighet :(
Bl a "Krånglig support" stämmer definitivt inte, raka motsatsen. Vi går alltid den extra milen när våra kunder behöver hjälp, te x med skriptproblem och liknande. Våra kunder vet att vi bryr oss och det är väl vad som räknas :e
Domänbiten orkar jag inte knappt gå in på. Det tråkiga med den delen är väl att deras o så trevliga testredaktion har målat upp 99Kronor.com som potentiell "gisslantagare av domännamn".
Kan väl nämnas att ägaruppgifter av registrerade domännamn kan ändras i realtid via våra kundpaneler, flytt av domän likaså vilket de uppenbarligen inte ens hade sökt information om innan sammanställningen av testresultaten :OO .
Det blir väl tyvärr så här ibland och det bästa som kan göras av situationen är att fortsätta visa 99Kronor.com's kunder varför de har gjort rätt i att välja 99Kronor.com!
99Kronor.com's ledning och personal tar förstås till sig den kritik som kan ha stämt in på vissa punkter och arbetar kontinuerligt på att förbättra webhotellets tjänster. 99Kronor.com är, trots allt, ett ganska ungt webhotell.
Mvh,
Felix
Kanske inte så mycket till topicen men 99KR: Jag är tämligen ung och har inget kreditkort, jag skulle gärna ha valt ert webbhotell om ni kunde fixa inbetalning via postgiro, jag skulle "t.o.m." kunna tänka mig att lägga till 25 kronor eller vad administrationsavgiften kan tänkas bli.
Tror det finns fler som skulle valt ert webbhotell om man kunde betala in via postgiro.
De flesta som väljer ert webbhotell för 99 kr/år är inga stora sidor utan mest småsidor eller hobbysidor som kanske drivs av sådanna som inte har eller har tillgång till kreditkort.
Börja sälja era tjänster via post/bankgiro!
:)
Du har helt rätt i att möjligheten att betala via postgiro/bankgiro säkert skulle ge ett par extra kunder om dagen. Tyvärr finns det ingen möjlighet att idag implementera det då 99Kronor.com's system är till så stor del automatiserade.
Men det kommer definitivt att komma en bättre lösning.
Det händer ju att undantag görs, så är du fortfarande på jakt efter ett webhotell föreslår jag att du drar iväg ett mail till kundtjänst om detta så löser det säkert sig. Hänvisa gärna till mig.
Trevlig kväll!
-Felix
Jag har ett konto jag fått sponsrat hos 99Kr och jag har inget negativt om de förutom att ftpn är lite slö ibland.
Däremot är min favorit fortfarande Aleborg, men det kostar lite mer också. ;)
Re: Webhotell
karlj87 skrev:
Hej!
Jag undrar om någon vet något gratis webhotell som tillåter ASP? Just nu använder jag frip.dk men deras webotell kraschar hela tiden... :( §e så jag ser mig om efter ett nytt.
Mvh
Kalle
Man verkar inte kunna säga det för få gånger. "Man får vad man betalar för". Så enkelt är det bara.
99KR-Felix: Ok :) Jag litar mer på dig än IW :D Men så är det ju som sagt det där med kreditkorten... ;)
Alternativa betalningslösningar kommer inom kort.. :)
Ooopps nu blev det väldigt mycket reklam för 99Kronor.
Jag förstår din reaktion 99KR-Felix över InternetWorld´s test eftersom det är kritik som har förts fram mot företaget du jobbar för. Det kanske helt enkelt var så att när testet gjordes så fungerade inte ert webbhotell till fullo o jag tycker att istället för att kritisera testet gå igenom vad som gick snett.
Kanske har de ett nytt test snart igen o då kan ni bevisa att ni verkligen är ett webhotell att lita på.
"så fungerade inte ert webbhotell till fullo o jag tycker att istället för att kritisera testet gå igenom vad som gick snett. "
Det fungerade till 110% under den perioden. Vi har även loggar som visar allt deras testredaktion har gjort.. och *inte* gjort. Så tyvärr var det inte "helt enkelt så" och det är skälet till all upprördhet. :) 90% av det IW har antytt eller skrivit om stämmer inte, vilket har visats svart på vitt för deras testredaktion. Tråkigt att deras 'kompetens' är så 'avancerad' för att citera ett av deras svar tillbaka. :OO
Det bevisas varje dag för 99Kronor.com's kunder att 99Kronor.com är att lita på. Mer än så behövs inte.
Ännu tråkigare för IDG är det nog att 99Kronor.com drog tillbaka sin beställning för helsidesannonser och skaffade ett gäng miljoner visningar på Blocket.se istället. :e
99KR-Felix skrev:
Ännu tråkigare för IDG är det nog att 99Kronor.com drog tillbaka sin beställning för helsidesannonser och skaffade ett gäng miljoner visningar på Blocket.se istället. :e
Saken är, att om ni hade annonserat oftare i IW hade ni nog fått högre resultat i testet, så verkar det ju som om om man bläddrar igenom tidningen, tittar igenom vem som annonserar och sedan deras placering i testen.
Hehe jo de har ju definitivt valt många av deltagarna från deras lista av annonsörer :e
Erfarenheter:
Själv har jag valt 99-kr för min hemsida Rallytorget.. Jag har dock bara haft det någon månad men hittills är jag helt klart nöjd med supporten och allt annat också för den delen. Så vill man komma undan billigt är 99-kr ett mycket bra alternativ. Tidigare har jag anlitat Zitehosting.com, men eftersom supporten var omöjlig att nå hos dem är det numera en avslutad affär.....
//Tony
99KR-Felix skrev:
Bl a "Krånglig support" stämmer definitivt inte, raka motsatsen. Vi går alltid den extra milen när våra kunder behöver hjälp, te x med skriptproblem och liknande. Våra kunder vet att vi bryr oss och det är väl vad som räknas :e
Kan bara hålla med. De gånger jag har behövt ställa en fråga så har jag fått grymt snabba svar och bra hjälp. Keep up the good work. :)