DN skrev:
Tänker ni tala om det här för kunderna?
- Ja, det borde väl vara en väg i slutändan. Vi får skaffa oss en bild av det först, säger Niklas Flisborg.
x(
16 svar · 988 visningar · startad av Snowblade
Torgets lakejer.
Buzz är tydligen en, vilka mer bluffare kan det vara?
DN skrev:
Tänker ni tala om det här för kunderna?
- Ja, det borde väl vara en väg i slutändan. Vi får skaffa oss en bild av det först, säger Niklas Flisborg.
x(
Ruttet värre :x
Trodde att det var något man gjorde på sin privata hemida på 90-talet, att fixla med statistiken alltså.
Kunde verkligen inte tro att ett stort företag som Torget höll på med sådant, riktig dålig stil.
Om det är någon på detta forum som fortfarande handlar med torget som inte vet att de blir blåsta borde sluta med det nu!
Fy för Torget.se!
Det är ju faktiskt så att Torget ordnar så att besökare kommer till sidorna. Däremot borde väl informerat bättre om hur de gjorde.
Men känns inte som att de lurat kunderna...
Erik Juhlin skrev:
Det är ju faktiskt så att Torget ordnar så att besökare kommer till sidorna. Däremot borde väl informerat bättre om hur de gjorde.
Men känns inte som att de lurat kunderna...
Är du allvarlig? Du måste skoja...
Hade jag varit en av Torgets annonsörer hade jag noga utrett om det var läge att ta till rättsliga åtgärder.
Har man köpt annonsplats på Torget ska man givetvis få det också, inte hos några "lakejer".
Annonserna på Buzz når knappast samma målgrupp som de gör på Torget.se. Dessutom är ju Buzz och Torget två helt olika varumärken som innehåller helt olka värden, något som givetvis kan påverka annonsörens egna varumärke. Vilket varumärke tror du att de som valt att annonsera på Torget kan dra mest nytta utav, Torget eller Buzz? Hur påverkar Buzz varumärke och dess innehåll på sidan annonsörens varumärke och annons jämfört med Torget?
Uselt agerat av Torget, något annat är det inte på tal om.
Hm, av en slump så letade jag efter bokhandlar igår på nätet och tyckte mig minnas nån annons på buzz så jag gick in där och kollade. För att se vilken bokhandel det var så höll jag musen över länken och kollade adressen och såg då att det var en torget-adress vilket jag tyckte var lite konstigt... men nu har man alltså svaret.
Flyttad från Caffan.
Tror att Torget är borta inom ett år bla pga på den mediaexponering deras fusk fått blir det nog svårt att sälja annonser i tillräcklig mängd i framtiden.
Intressant. Få se nu, Toget fick väl nya ägare nyligen? Kanske sker en förändringa då.
Ja nu är det väl så här att Torget var bra en gång i tiden men nu är det enda som finns kvar en massa banner som länkar vidare till olika butiker.
Kommer ihåg på den goda gamla tiden då Torget byggdes upp till ett stort o starkt varumärke, det t o m skrevs en bok om hur man man byggde upp en populär hemsida. Som det ser ut nu så är Torget.se inte värt något besök.
Marckus skrev:
DN, SvD och många fler pysslar med samma verksamhet!
Mvh
Marcus
Jaså? Vad har du för belägg för det? Det skulle ju vara lite av självmål eftersom det är DN som skrivit artikeln. :)
Ja det vore intressant, fall Dn själva har "lakejer".
Fall Torget skall vara av något intresse för mig som besökare så hade något tjänst liknade pricerunner för butikerna lockat mer.
Marckus skrev:
Som sagt, det var i DN jag läste det :) ..
Mer källa än så har jag inte :)
Mvh
Marcus
I samma artikel som den ovan nämnda om torget eller..?