webForumDet fria alternativet

Dedikerad server hos ServerMatrix

Webbservrar

4 svar · 542 visningar · startad av slapshot

Medlem sedan jan. 2003141 inlägg
Frågan#1

Ett par polare och jag hade tänkt fixa en dedikerad server, dem ska ha den till att lägga massor av stora filer och jag tänkte kanske ha min sida där. Vi har ingen erfarenhet alls av detta men har ändå kollat in ett paket hos servermatrix, vi hade tänkt välja Red Hat Enterprise Linux 3: https://www.servermatrix.com/solutions/sc17_server.html

Är detta allt man behöver som dem har i det paketet eller tillkommer ännu fler kostnader, vi har räknat med kontrollpanelen(Cpanel) i alla fall.

Undrar även om det är kontrollpanelen som styr allt eller behöver man ha kunskap om linux också?

Medlem sedan feb. 2003100 inlägg

ServerMatrix är bra på servrar. Även om du inte har någon Linux erfarenhet så bör det gå bra. Cpanel/WHM är ett ganska komplett system. Så det är bara att köra på!

Kan man köra både php och asp på Red hat?

99KR-Felix skrev:

ServerMatrix är bra på servrar. Även om du inte har någon Linux erfarenhet så bör det gå bra. Cpanel/WHM är ett ganska komplett system. Så det är bara att köra på!

Låter fint, finns det några fler som har erfarenhet av servermatrix, kanske någon som varit i samma sits som jag.

Medlem sedan feb. 2003100 inlägg

Stöd för PHP, MySQL, mm kommer med Cpanel/WHM. ASP-stöd måste du däremot köpa separat från en annan leverantör (Sun.com). Jag tror det kostar $495 per server i licensavgift.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)