webForumDet fria alternativet

Annonsera?

Marknadsföring

8 svar · 1 066 visningar · startad av streetrobban

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg
Frågan#1
Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det kostar stora summor pengar..

Vi (Falu Bildemontering) hade en banner på blocket.se för ett halvår sen, det kostade 3500.- + moms/månaden för 1 000 000 visningar.. En liten parantes bara som kanske ger en liten hint om vad det kostar på ex Aftonbladet. ;)

Medlem sedan jan. 2001795 inlägg

Bire skrev:

Vi (Falu Bildemontering) hade en banner på blocket.se för ett halvår sen, det kostade 3500.- + moms/månaden för 1 000 000 visningar.. En liten parantes bara som kanske ger en liten hint om vad det kostar på ex Aftonbladet. ;)

Fick ni någon form av feedback hur mycket en sådan annonsering genererade i kunder?

SDCd skrev:

Bire skrev:

Fick ni någon form av feedback hur mycket en sådan annonsering genererade i kunder?

Ja, vår statistik på websidan visade att det var lika värdefullt som att supa upp pengarna & därefter spy galla dagen efter..

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Att kontrollera hur mycket det kostar att annonsera så är det enklaste att besöka företags webplats där de flesta har lagt ut sin prisinformation.

Exempelvis hittar du prisuppgifter på Aftonbladet på följande adress: http://annonswebb.aftonbladet.se o där finns alla deras prislistor upplagda i *pdf format exempelvis: http://annonswebb.aftonbladet.se/pdf/prislista.php?tabell=975

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag har en kund som annonserat på google där man får en liten diskret annons på höger sida. Han har sagt att han fått ut väldigt mycket av det, och som jag förstår det får han bara betala för antal klick. Det positiva är ju att annonsen kommer bara upp om man söker på de orden han anger.

Jymdis skrev:

Jag har en kund som annonserat på google där man får en liten diskret annons på höger sida. Han har sagt att han fått ut väldigt mycket av det, och som jag förstår det får han bara betala för antal klick. Det positiva är ju att annonsen kommer bara upp om man söker på de orden han anger.

Det har jag testat med & det ger heller inget tyvärr.. Men det är rätt tanke vad gäller priset!

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Bire:
kanske beror på vad man sysslar med och så?

Jymdis skrev:

Bire:
kanske beror på vad man sysslar med och så?

O ja.. Det sticker jag inte under stolen med. Men för vår branch är det inte speciellt lönsamt verkar det som.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)