Var hyr man billigast en dedicerad windows server?
ev1servers.net har servrar från $89 / månad. Vill du ha servern i Sverige så har webcows(.se) ett alternativ som kostar 1600 kr / månad.
15 svar · 877 visningar · startad av henke99
Var hyr man billigast en dedicerad windows server?
ev1servers.net har servrar från $89 / månad. Vill du ha servern i Sverige så har webcows(.se) ett alternativ som kostar 1600 kr / månad.
Aleborg.se har dedicerad server ifrån 1000 kr / mån om du kör linux och ifrån 1200 kr / mån om du väljer windows.
Mvh
Marcus Eklund
Är dom färdig konfiguerade med allt tex kontrollpanel och så?
Titta här så ser du exakt vad aleborg.se erbjuder när det gäller Dedicerad server.
Mvh
Marcus Eklund
Såg förresten att ev1servers inte hade några lediga windows servrar.
Finns det fler i den prisklassen?
henke99 skrev:
Är det någon som vet om man får köra "webhotell" på dom?
Finns det något billigare alternativ?
På Webcows får man använda sin server som ett webbhotell.
webcows.se skrev:
Får jag använda min server och den som ett mindre webhotell?
Svar: javisst det är ett utmärkt sätt att tjäna på din server att återförsälja utrymme.
Okej, det låter ju bra. Men finns det inget billigare alternativ?
Men finns det inget billigare alternativ?
De förslag som har postats i tråden är billiga. Du vill ha en dedicerad Windows-server, det kostar pengar.
Speciellt om du vill anväda Windows och driva webbhotell.
Vanlig licens på windows duger inte då utan du behöven en
SPLA licens och en windows verison som har acouting för
jag antar att du kommer att anväda IIS eller FTp för att verifiera
dina användare.
Är inte SPLA endast till för det företag som hyr ut servern ? jag är iofs i inledande stadiet för SPLA och har erhållit en bunt material från Software Spectrum och inte läst hela, men min uppfattning är då att det inte krävs av själva webhotellet, utan SPLA är ett sätt att hyra ut licenserna.
Citat från en av sidorna "" Microsofts SPLA (Service Provider License Agreement) avtal är avsett för hostingbolag som vill hyra ut Microsoftlicenser till sina hostade lösningar. Det är det enda sättet idag att hyra ut Microsoft licenser lagligt. ""
Är jag helt ute och cyklar nu eller ? ;)
Med våra dedicerade servrar för Windows ingår full licens för Windows 2003 Server Web Edition. Det räcker med att det uthyrande företaget har SPLA vilket Aleborg har.
henke99 skrev:
Okej, det låter ju bra. Men finns det inget billigare alternativ?
För att köra lite eget webhotell för dig och dina kompisar funkar det med ett sk reseller-konto. Betydligt billigare än en dedikerad.
Jo aleborg har rätt. men kostnaden kan stiga per månad om du inte vill använa web ed. och istället anv stand ed. Det var det jag försökte förklara.