webForumDet fria alternativet

Dina dator- och internetvanor

Webbutveckling

13 svar · 473 visningar · startad av Denkan

Medlem sedan juni 2002256 inlägg
Frågan#1

Hej!

Vi är en grupp som har startat ett projekt. Projektet går ut på att framställa en ny mötesplats på Internet.

Jag är, som många andra, trötta på alla 100-tals Communitys det finns i Sverige idag som behandlar samma ämne. Trots detta finns det hål på webben som kan fyllas ut. Vi kommer därför satsa på att behandla ett så unikt ämne som möjligt.
Alltså... vad saknar Internet?

För att hjälpa oss att ta reda på det, så vore det bussigt om du/ni ville fylla i en enkät som ställer frågor om dig och dina internet- och datorvanor.

---
http://www.denkwebb.com/com04
---

Tack på förhand!

PS:
Du som använder papaya-webbläsare (NN, Opera, Mozilla o.s.v) och upptäcker att man inte kan kryssa i någon ruta under inriktning av intressen kan hoppa över det. Resultaten fungerar fint ändå!

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Nu har jag svarat på enkäten! :)

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Jag med :bire

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Sådär. Däremot gillade jag inte radioknappen vid vilken webbläsare man använder. Det finns ju faktiskt en möjlighet att man använder flera. ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Gillar fråga 4, har du tillgång till internet :OO

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Dryden skrev:

Sådär. Däremot gillade jag inte radioknappen vid vilken webbläsare man använder. Det finns ju faktiskt en möjlighet att man använder flera. ;)

Exakt! Det fanns fler frågor man skulle ha velat kryssa i multipla val.

Enkät dock besvarad!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

En liten Fråga?
Om man har tröttnat varför vet man då inte vad som saknas?
Hur kan man veta vilka hål som finns om man måste fråga?

Medlem sedan dec. 2002529 inlägg

Vi kommer därför satsa på att behandla ett så unikt ämne som möjligt.

15. Vilket av dessa alternativ skulle Du helst vilja att vårt community behandla?
Blandat
Sport: Blandat
Sport: Inriktad
Datorer: Blandat
Datorer: Onlinespel / Clanwars
Datorer: LAN / Datorträffar
Musik: Blandat
Musik: Samling för egna band
Fest: Blandat
Fest: Sveriges fester
Politik
Annat

Hur unika är dessa ämnen?
Sedan förstår jag inte vad skärmupplösning, färgdjup, webbläsare, flash och java har med utveckling av en webbplats att göra.

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

*besvarat*

saknade dock alternativet "Inget, finns redan tillräckligt med communitys" på fråga 15 :moose

Eyyy, chilla ner, var inte så oschyssta mot grabben! :D

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

HakanS, förstår du inte? :o

Vi får väl hoppas att "Denkan" och hans vänner gör det då.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Flera av frågorna skulle jag ha velat besvara med flera alternativ men det gick dessvärre inte så det blev ganska missvisande svar från min sida.

SirPeter skrev:

Flera av frågorna skulle jag ha velat besvara med flera alternativ men det gick dessvärre inte så det blev ganska missvisande svar från min sida.

Samma här, det fungerade inte med Mozilla Firebird.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Det var en dåligt genomförd enkät måste jag säga. Den kartlägger mer hur och vad jag använder för att surfa i stället för vad jag skulle vilja se på Internet.

Det var en helt okej enkät tills den kom till datorrelaterade frågor. Varför kartlägga datorvanor när det är en ny mötesplats ni skall skapa? Jag vill inte läsa om datorer och Internet, det är inte intressant för mig. Jag vill ha något nytt (jo, jag fattar att ni vill ha demografisk/teknisk data).

Utifrån den vinkeln borde ni författa frågorna.

15. Vilket av dessa alternativ skulle Du helst vilja att vårt Community behandla?

Det var väl den enda relevanta frågan, men tyvärr så får man ju inte utveckla det mer än att kryssa i förvalda alternativ.

Ser gärna att ni lägger in lite kommentarsfält och dylikt så att man själv får säga sin mening.

Annars är initiativet bra. :)

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)