Vi är en grupp som har startat ett projekt. Projektet går ut på att framställa en ny mötesplats på Internet.
Jag är, som många andra, trötta på alla 100-tals Communitys det finns i Sverige idag som behandlar samma ämne. Trots detta finns det hål på webben som kan fyllas ut. Vi kommer därför satsa på att behandla ett så unikt ämne som möjligt.
Alltså... vad saknar Internet?
För att hjälpa oss att ta reda på det, så vore det bussigt om du/ni ville fylla i en enkät som ställer frågor om dig och dina internet- och datorvanor.
PS:
Du som använder papaya-webbläsare (NN, Opera, Mozilla o.s.v) och upptäcker att man inte kan kryssa i någon ruta under inriktning av intressen kan hoppa över det. Resultaten fungerar fint ändå!
Vi kommer därför satsa på att behandla ett så unikt ämne som möjligt.
15. Vilket av dessa alternativ skulle Du helst vilja att vårt community behandla?
Blandat
Sport: Blandat
Sport: Inriktad
Datorer: Blandat
Datorer: Onlinespel / Clanwars
Datorer: LAN / Datorträffar
Musik: Blandat
Musik: Samling för egna band
Fest: Blandat
Fest: Sveriges fester
Politik
Annat
Hur unika är dessa ämnen?
Sedan förstår jag inte vad skärmupplösning, färgdjup, webbläsare, flash och java har med utveckling av en webbplats att göra.
Det var en dåligt genomförd enkät måste jag säga. Den kartlägger mer hur och vad jag använder för att surfa i stället för vad jag skulle vilja se på Internet.
Det var en helt okej enkät tills den kom till datorrelaterade frågor. Varför kartlägga datorvanor när det är en ny mötesplats ni skall skapa? Jag vill inte läsa om datorer och Internet, det är inte intressant för mig. Jag vill ha något nytt (jo, jag fattar att ni vill ha demografisk/teknisk data).
Utifrån den vinkeln borde ni författa frågorna.
15. Vilket av dessa alternativ skulle Du helst vilja att vårt Community behandla?
Det var väl den enda relevanta frågan, men tyvärr så får man ju inte utveckla det mer än att kryssa i förvalda alternativ.
Ser gärna att ni lägger in lite kommentarsfält och dylikt så att man själv får säga sin mening.
Annars är initiativet bra. :)
281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e