Vet inte om det påverkar själva modemet, antagligen inte, men testa att installera ett program som ansluter till internet automatiskt, som adls easy, eller lf connection keeper som jag själv använder. vilket gör att man aldrig behöver logga in själv, utan det ker automatiskt varje gång man startar datorn :)
Hej, antar att ämnet hamnat rätt.
Har ett riktigt jobbigt problem med mitt modem hemma, som rubriken säger så har jag Telia ADSL 512kbps
Historian börjar med att jag slog igång datorn över natten för att ladda hem ett par maffiga filer, och när jag vaknade upp på morgonen så hade jag inte fått en enda procent mer sen inatt.
Jag klickade runt för att sedan märka att det var modemet som var bäcksvart. Provade då att flytta kablar ett tag men samma sak hände, dock efter lite omstarter av modemet så blinkade den till och jag fick upp telias loginfönster där jag han knappa in mitt användarnamn och lösenord, tyvärr så slocknade modemet därefter.
Något som däremot fungerade var att slå på modemet när jag stängt av datorn, då initialiserade sig modemet och lös varmt. Men återigen så slocknade modemet när jag startade upp windows.
Det finns några alternativ
1. Trasigt modem
2. Virus som ställt/ställer till något
3. Telia själva (ganska otroligt dock)
Några förslag? Någon annan som har/haft samma problem?
Är det modemet så jag måste köpa nytt så ... ja... då blir jag grining :/
Väldigt tacksam för svar!