webForumDet fria alternativet

Återförsäljare

Webbhotell & domäner

7 svar · 406 visningar · startad av henke99

Medlem sedan jan. 2004103 inlägg
Frågan#1

Jag har gjort en del sidor till småföretag och alltid rekommenderat webhotell till dom.

Nu funderar jag på om man inte skulle bli återförsäljare för något webhotell, för att kanske kunna tjäna en liten slant istället för att bara rekommendera.

Är det någon som har något tips på bra webhotell för det?
Helst ska det vara så att man får rabatt på paketen, och inte att man själv hyr en större plats och själv säljer vidare.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Ballou har rabatt på paket.

Medlem sedan jan. 2004103 inlägg

Nja, jag tycker att dom är lite dyra.
Jag gör mest till privatare och småföretag som kanske skaffar sin första sida och då inte vill betala så mycket.
Jag använder själv gate9.se som jag är mycket nöjd med och har rekommenderat, men tyvärr så har dom inte rabatt.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Usch, tycker inte du ska börja rekommendera något annat företag än det du rekommenderat innan bara för att du ska tjäna lite dollas'

Medlem sedan mars 2000542 inlägg

jag vet att webhotellet.net har haft ganska stora % av priset for oterforsaljare;

Medlem sedan aug. 2003215 inlägg

Är det lönt att vara återförsäljare?
Är det värt allt besvär med att själv fixa konto och hålla support för så lite pengar?
Man måste ju alltid vara tillgänglig för att ta emot beställningar och svara på frågor.

Någon som har erfarenhet av det?

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

pidde2 skrev:

Är det lönt att vara återförsäljare?
Är det värt allt besvär med att själv fixa konto och hålla support för så lite pengar?
Man måste ju alltid vara tillgänglig för att ta emot beställningar och svara på frågor.

Någon som har erfarenhet av det?

Det beror ju helt på din situation och ambitionsnivå.. Har du redan en webbfirma och spenderar mesta tiden på kontoret och kodar/designar eller liknande åt kunder så kan det nog löna sig om du hittar ett bra hotell. Är du däremot mycket på fält så kan det ju bli knepigare om du måste anställa någon mer för att sköta support mm.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Jag skulle inte tro att man tjänar så mycket på att vara återförsäljare.
De företagen som har sådana kontrakt ligger ofta prismässigt lite högre än andra hotell.

Många hotell har kontaktat mig just för detta men i slutändan så skulle det kosta mer för slutkunden och man skulle inte tjäna så mycket över huvud taget.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)