Som jag tolkar det där så är det en dedikerad maskin som de hyr ut, dessutom verkar det vara en budgetmodell.
FreeBSD är en av Linuxversionerna.
red/ Strök det som var felaktigt efter påpekande av oelbal. ;)
10 svar · 476 visningar · startad av slapshot
Letar efter ett webhotell till en polare och fick syn på detta, detta är nog vad han behöver men förstår inte allt.
Intel Celeron 1.7 GHz
Integrated MSI 6368-140 Micro-ATX motherboard
Excellent cooling design
256 MB PC133 RAM Installed
Up to 256MB - 1GB PC133 memory capacity
256KB On-Processor Cache Memory
40 GB enhanced IDE harddisk (8ms or less access time)
RealTek 8100 10/100 fast Ethernet port
Compatible with Windows 2000/XP, Linux or FreeBSD OS
Detta hotell passar honom bäst men en sak jag undrar är vad betyder "FreeBSD OS"? Sen, är det någon som har erfarenhet av detta hotell?
Detta paket kostar $49/månaden, är det några mer utgifter som tillkommer som dem gömmer tro?
Tacksam för allas åsikter och erfarenheter!
Som jag tolkar det där så är det en dedikerad maskin som de hyr ut, dessutom verkar det vara en budgetmodell.
red/ Strök det som var felaktigt efter påpekande av oelbal. ;)
SirPeter skrev:
Är det ett dåligt paket då? Vad är skillnaden mellan FreeBSD och vanliga linux då?
SirPeter skrev:
SirPeter, du är en skam för webforum! Du far med djup osanning, fy! ;)
FreeBSD är inte en linuxversion. FreeBSD skall inte på något sätt, överhuvudtaget, på inget vis, sammankopplas med Linux. FreeBSD är ett helt eget operativsystem. Skillnaden är enorm.
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/history.html
Om vi bortser från att det inte är någon server utan snarare en vanlig dator som de hyr ut så vore det nog lättare att ta reda på vad han har behov av och börja från det hållet tror jag.
Är det en plats på ett webhotell som han vill ha eller tänker han köra så stora saker så att det krävs en helt egen maskin?
Det står inget om hur mycket trafik det ingår i priset?
Om det bara är en plats på ett webhotell det handlar om så kan han får riktigt mycket för de pengarna på de flesta hotell.
Gör i såna fall en sökning i detta forum så hittar du flera alternativ som du kan titta på och därefter välja det som passar bäst.
oelbal skrev:
SirPeter, du är en skam för webforum! Du far med djup osanning, fy! ;)
FreeBSD är inte en linuxversion. FreeBSD skall inte på något sätt, överhuvudtaget, på inget vis, sammankopplas med Linux. FreeBSD är ett helt eget operativsystem. Skillnaden är enorm.
Tack. :)
Nu har man lärt sig något nytt idag med. Jag trodde att det var som jag skrev men nu vet jag som tur är bättre. ;)
Nu när ni rättat varandra kan ni kanske rätta mig på rätt väg? :)
Är din polare ute efter att sköta en server själv? Är han i behov av 40 GB i utrymme?
Vad paketet innebär är att man hyr en hel server och sköter allt själv på den. Det du ska titta efter är rent webbhotell och inte dedikerad server(om det inte är så att han är i behov av det).
Vad är din polare i behov av?
Har han en stor site som kräver mycket trafik och mycket kraft av servern så bör han titta på dedikerad server, annars bör han titta på vanligt webbhotell.
Han har stora filmfiler som ska läggas på sidan. 40 gig kanske han inte behöver men hitta bara detta paketet.
Hej - tänkte bara säga en sak .. lite sent iofs.. men iaf: jag är själv ute på jakt efter ett bra webbhotell och har kollat upp flera och jag fick höra att ipowerWeb inte var bra.
Fick höra det av någon annan som jag inte känner, dessutom amerikan, så jag vet inte mer än så. Men så här skrev hon iaf:
*Due to problems with my incompetent excuse for a webhost, iPowerWeb, I was unable to update the site for the past five days. Daily updates, review alerts, and forum emails were also down.
I spent nearly 10 hours on hold and sent numerous emails trying to get iPowerWeb to fix a problem that *they* caused, to no avail. Please send complaints to support@ipowerweb.com, sales@ipowerweb.com, and/or 1-888-511-4678.
-->
4 days of big website crippling problem caused by webhost, NOT ME
10 hours trying to fix the problem myself or figure out what they did to cause it
6 calls to tech support
5 hours on hold
15 increasingly frustrated emails
5 deleted support requests
4 support requests listed as "solved"
0 responses from iPowerWeb support people
0 apologies
1 horrible pounding headache
Problem STILL OCCURING!!!*
Det slutade med att hon bytte till ett annat webbhotell. Jag vågar mig inte på att testa dem.. men det här är vad en person tycker - behöver ju inte betyda att alltihop är skrutt.
Sant, men man blir ju lite misstänksam. Om du hittar något bra så får du gärna hojta till :)