webForumDet fria alternativet

HATA Bostreams kundtjänst!

Webbhotell & domäner

18 svar · 583 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Verkligen! Jag hatar Bostreams kundtjänst!
dem är en av sveriges 3 främsta Internet leverantörer! och endå SUGER (Notera Betoningen på suger) dem!

Jag har försökt ringa till dem sen klockan halv 3! tror ni jag har kommit fram? nepp det har jag inte! ringer och ringer och väntar 20 minuter varje gång tillslut kommer DÖD signalen att samtalet är nerkopplat! :( Hur bra är det?

Jag ville ha mer information angående deras tjänst Scream! jag ska uppgradera från mitt 2,5 Mbit och tänkte kolla exakt.. hur snabbt jag kan få och inte "mellan 8-26 MBit" ocksen eftersom jag redan är kund hos dem sen tidigare står det inget om uppgradering till snabbare hur mycket det kostar osv osv

När man ringer kundtjänst och den där speaker rösten säger "tryck 4 för frgor om scream" så väljer man ett av 4 alternativ i den kategorin, så säger rösten "gå in på vår hemsida och läs allt om tjänsten" men jag hittar banne mig ingen information och vill PRATA med nån om tjänsten jag fattar väl själv att det står på hemsida, men inte i mitt fall då det jag söker inte verkar finnas?

Dem kan väl fan ta o anställa nåra fler istället för att ha 1 person som tar fika paus mellan kunderna och pratar med frukan på telefon istället för att hjälpa kunder!

Blir less som fan! bra tjänst, men SUGIG support. jag har aldrig nånsin kommit fram till supporten genom dessa 3 år vi haft bostream! :(

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Har du provat att maila?

Mr. N. skrev:

Har du provat att maila?

Orka mail!
Vill hellre kunna prata med någon, då det känns mycket bättre än mailandes fram och tillbaka, telefon support på ett sånt stort företag borde vara ett krav.. Dell.. dem har support.. det är äkta vara.. men Bostream vet inte vad support är!!

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag tror du kommer få svårt att få något rakt svar helt utan vidare. Det är så mycket som styr vilken hastighet du får. Ska du ha 26 mbps, då får du inte bo längre än 300 m från närmsta telestation. Då räknar jag alltså i ledningslängd mellan bostad och telestation. Vet du hur lång ledningslängden är? Dessutom påverkas det av ledningarnas kvalitet. Bostream lär inte kunna veta någonting förrän de väl är på plats och verkligen kan undersöka saken.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag försökte komma fram till Bostrems kundtjänst under julen men det var faktiskt ganska hopplöst. Tyvärr. :l

UlfT skrev:

Jag tror du kommer få svårt att få något rakt svar helt utan vidare. Det är så mycket som styr vilken hastighet du får. Ska du ha 26 mbps, då får du inte bo längre än 300 m från närmsta telestation. Då räknar jag alltså i ledningslängd mellan bostad och telestation. Vet du hur lång ledningslängden är? Dessutom påverkas det av ledningarnas kvalitet. Bostream lär inte kunna veta någonting förrän de väl är på plats och verkligen kan undersöka saken.

Jo det vet jag också! men dem vet vart telestation ligger! då borde dem kunna uppskatta för övrigt är telelinan relativt ny då huset bygdes -92

M.Cheraghi skrev:

då borde dem kunna uppskatta för övrigt är telelinan relativt ny då huset bygdes -92

Varför inte ringa Telia? De kan garanterat berätta hur långt du har till telestationen.

Medlem sedan juli 2002309 inlägg

Bolagen lägger en massa pengar på reklam i tv, annonstavlor och internet, men vete fan om de inte är bättre reklam att lägga pengarna på kundtjänsten.

Dryden skrev:

M.Cheraghi skrev:

då borde dem kunna uppskatta för övrigt är telelinan relativt ny då huset bygdes -92

Varför inte ringa Telia? De kan garanterat berätta hur långt du har till telestationen.

Jusstfan.. d e juhe samma stationer.. :) men men tar d imorn då batteriet i bärbara tagit slut pga att bostream vägra svara i 3 timmar :P

Har telia slutat med att tala om hur långt man har till station?

När jag kollade för några år sedan så ringde jag bara och frågade och fick svar direkt.

Snowblade skrev:

Har telia slutat med att tala om hur långt man har till station?

Vem har sagt det?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Telia, BBB och bostream har alla talat om för mig exakt hur långt jag har till stationen. De sa väl bara typ 10 meter olika.

Tja, bara undrade eftersom det verkar som flera inte vet hur långt de har och det bara var ett telefonsamtal för veta hur det är.

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Annars kan man ju prova den här sidan för att kolla hur långt man har t telestationen (även om tjänsten verkar ligga ner just nu iofs).

Medlem sedan dec. 2001144 inlägg

Dom som beställt 26 mbit och bor på stationen (inom 300 meter) har bara fått 8 mbit för den tjänsten som erbjuder 26 mbit inte är färdig ännu!

Det har jag hört av ett flertal personer nu!

/Marcus

SugarDaddy skrev:

Annars kan man ju prova den här sidan för att kolla hur långt man har t telestationen (även om tjänsten verkar ligga ner just nu iofs).

Bostream hade en liknande tjänst, men den fungerade inte heller.
Prövade många gånger under dygnets alla timmar och hela tiden var det svar om att det var många som använde den och återkom vid senare tillfälle.

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

Har oxå bostream.
Vet inte var men har läst i nån lista att dom har legat på top10 på sveriges sämsta support bland alla företag som testats.
Men sen hur den listan stämmer eller inte vet jag inte.
Av egen erfarenhet så anser jag dom vara helt värdelösa.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Jag har nyligen fått Scream, inte direkt imponerad. Jag har knappt bättre fart än min polare som har deras 2,5 Mbit och det känns ju lagom trist.
Samma problem här, skulle gärna vilja få en förklaring till det.
Som jag ser det har jag i princip bytt ner mig i och med mitt byte av leverantör. :(

Medlem sedan juni 200199 inlägg

Testa o ringa/maila BBB. Jag slängde iväg ett mail till bbb och fick svar efter några dar... 3200 meter till telestationen typ :P

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)