Blev tipsad om detta forum av mappo och har just suttit och läst vissa trådar om webhotell.
Jag letar nämligen efter ett nytt webbhotell att flytta till eftersom jag slutar vara student nästa år, och får då inte längre hålla till där jag är nu - acc.umu.se.
Vilket är jättesynd för sån excellent tjänt för det priset lär jag ju inte hitta igen.
Det jag använder nu är: ca 650 MB diskyta
ca 15 GB bandbredd (baserad på denna månad)
Bör läggas till att de senaste månaderna har det varit väldigt lugnt. Den här månaden hade jag ca 7000 besökare. Jag håller i ett bildgalleri för skådisen Vin Diesel och till exempel i april 2003 hade jag ca 16 000 besökare då hans senaste film släpptes i USA. Tyvärr så har jag ingen aning om hur mycket bandbredd jag slukade då eftersom jag har ingen gräns för hur mycket bandbredd jag får använda.
Det jag behöver är: 1GB diskyta
mer än 20GB bandbredd
Eftersom majoriteten av besökarna är amerikaner och de vad jag vet har de billigaste hotell erbjudandena när det kommer till den här storleken, så är det väl troligtvis att det är ett USA-baserat webbhotell jag fåt leta efter. (lång mening - sorry)
Vill helst inte betala mer än ca 1400 till 1700 SEK / år.
Har tänkt att även köpa en till domän så om det är ett krav så gör det inget.
Måste ha tillgång till:
FTP
Flera subdomäner helst eftersom jag inte bara har en sajt och har fler planerade - om jag någonsin får tid till det dvs. *suck* Perl
mySQL
CGI-Bin eftersom jag använder mig av MovableType.org 24/7 Email Support helst eftersom återigen om det är utländskt webhotell så vill jag inte behöva ringa el vänta i evigheter att få svar på mail. PHPvore en fördel, men inget måste eftersom jag ännu inte har koll nog att använda mig av det.
Har bl.a. blivit tipsad om www.jiffynet.net och sades vara snabb och bra.. men jag vill gärna ha fler valmöjligheter innan jag bestämmer mig.
Har ni några idéer so vore det kul att höra dem :)
99Kronor.com kan erbjuda dig ett paket i den storlek du söker till förmånligt pris (under tusenlappen/år) och då du har mest amerikanska besökare är det en stor fördel att vår datacentral ligger i USA.
Inom USA har vi en förstaklassig "peering" (anslutning till andra operatörer) och alla amerikaner upplever mycket snabba hastigheter. Dessutom har vi en kompetent svenskspråkig kundtjänst och snabba svar via e-post.
Då dina behov inte passar in på något paketerbjudande så kan du begära en offert genom att maila projektledningen@99kronor.com.
I alla konton ingår också obegränsat med underdomäner.
Jag kan ju tillägga att 99kronor aldrig svarade på de frågor jag hade som tänkbar kund, som jag 2 jan skickade till kundtjanst@. Jag uteslöt därmed det företaget tidigt i processen.
Jag kan ju tillägga att 99kronor aldrig svarade på de frågor jag hade som tänkbar kund, som jag 2 jan skickade till kundtjanst@. Jag uteslöt därmed det företaget tidigt i processen.
Hej!
Då vi normalt svarar på frågor inom ett par timmar under arbetstid, verkar detta märkligt. Kontakta gärna kundtjänst på support@99kronor.com om detta så skall vi ta en titt..
Kollade upp http://www.ipshosting.com/?vhosting men för 1GB diskutrymme så tar de $119.99 per månad... det blir för mycket för mig att betala.
99kr låter bra men med tanke på ditt användarnamn 99KR-Felix så antar jag att du är är lite partisk ;)
Intressant med cmlewans kommentar. Jag har dock inte mailat dem ännu, så jag har ingen egen uppfattning om kundtjänst/supporten. Har tänkt göra det iaf för att se vad de säger.
HFWs Supreme-konto ger dig 50 GB trafik & 750 MB utrymme för $199 om året.. För $10 extra varje månad får du 250 MB extra diskutrymme. Blir ungefär 2300 kr per år, enligt dagens dollarkurs. ;)
Helt OK webhotell, har ett Basic-paket där sen några månader.
Kom på att om du vill chansa lite (dvs endast ta ett webhotell för att få mycket för pengarna) så finns det hur många webhotell som helst som erbjuder bra priser (men kan vara svårt att veta hur bra support m.m. de har) på http://www.webhostingtalk.com/forumdisplay.php?s=&forumid=4
Intressant med cmlewans kommentar. Jag har dock inte mailat dem ännu, så jag har ingen egen uppfattning om kundtjänst/supporten. Har tänkt göra det iaf för att se vad de säger.
Jag får nu glädjande nog ta tillbaka min kritik på den punkten. Felet tycks ha legat på det företag som sköter min e-mail, dvs på europe.com. Jag har fått följande svar efter Fredriks uppmaning i denna tråd att skicka mail till support@ och fråga vad som hänt:
"Anledningen till att du inte fick notifikation om detta svar var att det skickades från en IP-adress som av misstag hamnat på en blockeringslista som används_av europe.com.
Här kommer en kopia av det mail som kom tillbaks till oss, vårt svar är inkluderat._
För att detta inte skall hända igen kan du fortsättningsvis skicka dina frågor till admin@99kronor.com".
I övrigt så tycks nu 99kronor uppfylla mina krav. Jag var inte 100 % nöjd med de andra jag tittat på. 99kronor har dock ingen telefonsupport vad jag kan se. Rätta mig om jag har fel. Men man kan inte få allt för det priset.
Du har helt rätt i att telefonsupport ej är erbjuden. Men de flesta är nöjda med den e-postsupport som finns, som är bemannad alla dagar (även julafton/nyårsafton).
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25