När man bygger exempelvis extranät med mycket funktioner eller t.ex ett forum eller någon nnan avancerad webbtjänst så tycker jag att man kan känna en begärnsning i bredd då man anpassar sidan till en upplösning på 800x600
Många gånger skulle jag vilja använda mig av ca 1000 pixlar i bredd. Självklar så ska man ju inte låta någon text löpa över 1000 pixlar men har man många menyer och annat som måste få plats på sidorna kan det bli svårt.
Många sitter ju inte idag med 800x600 i upplösning men det finns dock de som gör det speciellt äldre som inte ser så bra.
Är det helt åt helvete fel och anpassa en sida till1024x768 pixlar?
Många sitter ju inte idag med 800x600 i upplösning men det finns dock de som gör det speciellt äldre som inte ser så bra.
Källa?
Upplösningen från statistik säger väl egentligen inte mer än vad man har inställt i operativsystemet. Hur många av dessa kör med maximerat webbläsarfönster? Det finns säkerligen de som använder 1600x1200 men vars webbläsarfönster inte är större än 800x600.
Jag förstår dock vart du vill komma, ville bara ifrågasätta ditt påstående lite. ;)
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e