Tjo!
Jag tänkte bara höra om nån har ett tips på var jag registrerar en .se-domän billigast och enklast? Jag har mina .com och .net på en amerikansk tjänst och det är både enkelt att peka om (webinterface) och billigt, men var kör man .se ?
Var registrera .se billigast?
7 svar · 396 visningar · startad av Mungo
Ja, det kanske är så.
Fan, jag tycker det är helt galet att det ska kosta 250:- att regga en .se när man kan regga en .com för 100:- !
Kolla i forumet innan du skriver, detta ämne har redan varit uppe för inte så länge sedan.
Om du väntar till efter nyår så kostar en .se bara 200 inkl moms.
Dessutom kostar det bara ca.75:- för en .com eller liknande. ;)
Mungo: en .nu adress kostar ca 300 kr, galet va ;)
För en .se använde jag för nåt år sen Isphuset (www.isphuset.se). Nu har ju Loopia det mest förmånliga vad jag känner till. För dem är det säkert mest en PR-grej. Det kan väl knappast tjäna en enda spänn på det.
300 spänn för sin .nu-adress känns dyrt när man ska förnya den, och det måste ju göras minst två år per gång :e Registrerade en .com idag för ett skolarbete. 42 spänn gick det på i svenska kronor, på www.ev1servers.net. Det är nästan galet billigt... Har sedan tidigare alla com/net/org hos GoDaddy, men ev1servers lämpar sig fint för "slita och släng"-domäner man bara ska ha en jättekort tid tycker jag. (vad jag hört är domänförsäljningen på ev1servers ingen vinstaffär).
Precis, ev1servers(tidigare känt som rackshack) gör en förlust på varje domän de säljer eftersom $6 per domännamn går till ICANN.
Supporten hos ev1servers är därför inte den bästa, enligt vad jag har hört.