webForumDet fria alternativet

Dedikerad server - Tyskland/England/Danmark

Webbhotell & domäner

4 svar · 422 visningar · startad av Del Pero

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg
Frågan#1

Är det någon som har erfarenhet av ämnet (eller även andra närliggande länder)?
Hur står de sig jämfört med våra svenska servrar? Jag är intresserad av att få så mycket information som möjligt, allt mottages tacksamt!

:)

Medlem sedan mars 2000542 inlägg

oneandone.co.uk/.de är mega stora, från personer som hostar har de bara haft positiva kommentarer.

Medlem sedan feb. 20001 050 inlägg

Oneandone har ganska dåligt rykte, enligt vissa. Det största problemet är deras skumma program-paket och deras krav på domänregistreringar (tror att domänen måste ligga hos dem!?). Grundpriset är lågt, men vissa "extra"-saker, som på en del andra ställen ingår, kostar. Oneandone.co.uk (eller 1und1.de, eller schlund.de) kör alla i Schlund:s tyska datorhall.

Jag har semi-dedikerad (med root-access men delad RAID/disk) på liten engelsk host. PM:a om du är intresserad av mer info om dem.

Mycket info om dedikerade servrar och vilka som är bäst (något subjektivt!) just nu finns på webhostingtalk.com.

Medlem sedan mars 2001238 inlägg

Kan också rekommendera Webhostingtalk, "Dedicated Server Forum". Har för mig att det finns lite trådar där om oneandone exempelvis.

Medlem sedan dec. 2002529 inlägg

oneandone.co.uk/.de är mega stora, från personer som hostar har de bara haft positiva kommentarer.

Hur är kommentarerna från personer som nyser då? ;)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)