I juli bestämmde jag mig för att byta från Telia ADSL till bredbandsbolagets VDSL tjänst. Gav då bredbandsbolaget en fullmakt så att dom kunde avsluta mitt nuvarande bredband. Allt verkade bra tills för en månad sen, då mitt adsl försvann. Jag ringde då bredbandsbolaget, som sa att det blivit något fel vid inkopplingen, och att dom gjort en ny beställning och att jag borde vara inkopplad inom en vecka. När den veckan gått ringde jag igen, men även då hade det blivit något fel. Jag får återigen beskedet att återkomma om en vecka.
Nu ringer jag nästan varje dag, och nu kan dom inte ge något besked om när jag ska bli inkopplad, dom skyller på deras underleverantör. Jag har alltså varit helt utan internet i en månad, plus att deras leveranstid har dragit över med mer än en månad.
Jag beställde flyttning av mitt abb och fick beskedet av telia att det skulle ta 21 dagar att koppla in mitt ADSL igen, efter 21 dagar hade jag inget ADSL så jag ringde telia "Den som tog emot flyttningen har missat att flytta ditt ADSL så det tar ytterliggare 21 dagar" sur som fan blev jag och fick acceptera detta, men jag lyckades få bort flytt avgiften.... Äntligen hade det gått 21 dagar igen skulle bli skit skönt att få surfa normalt igen men inte det, för det är ju felia som skulle sköta flytten, det var bara att ringa igen och jag fick till svar "det har blivit något fel" då exploderade jag och dom kunde inte garantera att jag fick mitt ADSL innan 14 dagar..... Jag svor ett par ramsor till och fick ett kvartal gratis ;) men nu har jag sån tur att min bror jobbar på flextronics och han fixade så att det bara tog ett par dagar som sagt så går det när telia är med och ska styra i trådarna....
Olycksbroder :)
Samma sak hände mig nu i söndags då min uppkoppling försvann, trodde först det var ngt tekniskt fel, men efter kollat upp det visade sig abonnemanget vara uppsagt - ingen, varken Bostream eller BBB har underrättat mig om händelseutvecklingen, eller när BBB kopplar in sina VDSL-grejor. Så här sitter man nu, dömd till modem i fyra veckor - om man nu vågar lita på att utlovat leveransdatum månadsskiftet nov/dec verkligen stämmer... :OO
- Har jag rätt till någon ersättning?
Rätt och rätt, men självklart ska du kompenseras. Jag "pratade" lite med BBB idag och fick några månader gratis.
- Borde jag strunta helt i bredbandsbolaget?
Definitivt inte, efter att ha sett kapaciteten i VDSL-tjänsten live hos några kompisar så är det väl värt att vänta. Byter du leverantör är dessutom risken att du får vänta ännu längre.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25