Jag har samma problem.
Dock så brukar det inte hålla på så hela tiden, men t.ex. nu så funkar det inte. Och för mig har det också småstrulat ett bra tag nu.
Edit: Har meHcoM 1 mbit.
8 svar · 453 visningar · startad av Kristianstad
Hej!
Är det fler än jag som har några enorma problem med Lunarstorm?
Man går in på sidan, men det kommer "Servern kan inte hittas". Efter ett tiotal F5-tryckningar kommer Lunarstorms startsida upp - snabbt som ögat. Jag loggar in, men efter någon minuts surfande kommer återigen "Servern kan inte hittas" och jag är tillbaka på noll.
Jag har haft dessa problem i ett halvår. Om jag testar att surfa bakom en proxyserver fungerar det dock.
Jag har Telia ADSL.
Jag har samma problem.
Dock så brukar det inte hålla på så hela tiden, men t.ex. nu så funkar det inte. Och för mig har det också småstrulat ett bra tag nu.
Edit: Har meHcoM 1 mbit.
Är det Telias eller Lunarstorms fel?
Vad är det för fel?
Är de medvetna om det? Det har ju hållt på ett rätt så långt tag.
Phew, ingen aning. Såg en stor debatt om det här i ett annat forum förut, men det bestog endast av ältande, och många med samma problem. Dock utan svar eller lösning.
Jag kommer inte in alls hos LunarStorm men du som kommer in via en proxyserver kan ju skriva ett inlägg i deras Diskus, "LunarStorm - Frågor & Svar", där får man oftast svar på sina problem.
Skriv gärna vad för svar du fick om du fick något.
Hej!
Jag skrev ett inlägg i deras diskus för några veckor sedan, men fick inget svar. Men jag kan ju testa igen!
Hade det problemet för länge sedan...
När jag brydde mig om att ställa in Telias proxyinställningar som det står i handboken man får ihop med ADSL:et.
Du får ange lunarstorm.se i fältet "adresser som INTE ska använda poxy"
Hur ska jag som använder ComHem ställa in det?
Enligt min "bok" så ska inte jag ställa in någon proxyserver. Men vilken ska jag skriva in?
Skulle gissa mer att det är Lunarstorm/Internet 5's DNS servrar som är problemmet och inte din ISP's DNS.
Testa:
http://www.geektools.com/traceroute.php
Och knappa in lunarstorn.se så ser du att alla ser ut att ta en ganska lång tid att koppla in sig till Lunarstorm.