webForumDet fria alternativet

Kan ej köpa mot faktura??

Konsumentråd

48 svar · 1 125 visningar · startad av AndreasC · sida 2 av 3

Frågan, av AndreasC

Tänkte beställa ett grafikkort men till min stora förvåning så tillåter inget datorföretag att man beställer mot faktura såvida man inte är ett företag. Varför i h\\vete då för? Vad är det som bestämmer att det ska vara på det sättet?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20011 964 inlägg

Nej det tänker jag naturligtvis inte göra. Jag menar bara att jag helt enkelt får vänta tills jag har pengar, sedan köpa kontant. Jaghar för mig att jag nämnde ordet kontant någonstans ovan. Detta innebär att jag har pengar, alltså kontant.

Och varför är det mitt fel att jag inte har pengar. Ska jag strunta att betala räkningarna denna månaden för att få pengar över till det hag verkligen vill ha, för ingen som är normal i huvudet kan väl på fullaste allvar vilja betala räkningar eller tycka att det är speciellt roligt. Ok, det är mitt fel att jag inte har några pengar. Man jobbar för de pengar man får, sedan försvinner de till allt möjligt. Det känns nästan som man jobbar för andra uppehälle. Det är en hård värld vi lever i men ingen verkar bry sig. Alla verkar bara acceptera att deras pengar ska gå till alla andra.

Det är den inställningen alla verkar ha, samtidigt är det mitt fel att jag inte har några pengar.

Jag ska bli ekonomiskt oberoende snart. Det är inget skitsnack. Är ganska trött på att få noll kr kvar när allt som ska betalas i form av fallskärmar och annat är betalt. Ska visa alla att de kan ta sig i häcken, sedan lämnar jag Sverige för ett bättre land där man blir tagen på mer allvar.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag ska bli ekonomiskt oberoende

shiit :OO :e
Jag ska bli känd :D

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ärligt talat AndreasC, jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Du har ingen förståelse för postförskott utan vill ha faktura. Men sedan skriver du att det är onödigt med ett kreditkort för då riskerar man att bli skuldsatt. Är inte faktura då en form av kredit? Och du som arbetar och sköter dig borde väl inte bli skuldsatt? Resonemanget går inte ihop. :OO

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Tja, du kan ju beställa mot PF och sedan hämta ut paketet när du fått pengar (förutsatt att du får pengar inom den närmsta tiden). Då får du ju grafikkortet lika snabbt som om du köpt det över disk i en butik.

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

AndreasC skrev:

Inte är det mitt fel iallafall. Jag jobbar och sköter mig men vad fan har man för det.

Det är väl knappast någon annans fel att du inte har tillräckligt med pengar?

AndreasC skrev:

Ska visa alla att de kan ta sig i häcken, sedan lämnar jag Sverige för ett bättre land där man blir tagen på mer allvar.

För det första tror jag att de flesta vet att de kan ta sig i häcken, men det är ganska äckligt och därför avstår de från denna handling. För det andra så kan du ju redan nu handla direkt från företagen i utlandet om du ändå ska köpa över Internet.

Fast jag hoppas att dina uttalanden i denna tråd är mest på skämt.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Hur kan man whiina över att folk inte vill sälja till folk som inte har pengar just när man vill handla...

Nästa uttalande låter som: jag skall emigrera till ett land som inte tar emot utlännnigar.

Väx upp FFS

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Tacka fan för att de inte vill ge folk som dig kredit!

Du skriver ju själv att du snart ska lämna landet...

Vakna upp o tänk innan du yttrar dig.

Jag skiter i detta för jag är iallafall bara dum i huvudet. Jag bryr mig inte längre. Det fanns en tid då jag brydde mig men när världen ser ut som den gör och när allt känns som att det g¨år emot en så har iallafall jag slutat bry mig. Har bestämt mig för att ge fullständigt fan i alla som inte ger något tillbaks utan bara är ute efter att se ner på folk. Inget av detta är riktat till någon person här inne på forumet, för ni har inte gjort något illa. Men när man stöter på skit hela dagarna och allt går emot en, och man känner att allt är meningslöst och så. Då slutar iallafall jag att bry mig. Jag ska leva mitt liv som jag vill och skiter i alla andra som vill lägga näsan i blöt, de som är shyssta mot mig är jag shysst mot.

Men som sagt, jag har mer eller mindre slutat bry mig, kalla mig gärna idiot och dum i huvudet men jag är ingen slav.

Ni får ursäkta mig men jag säger alltid som jag tycker och sedan får folk tycka vad de vill om det. Att uttalandena är järndöda många gånger är jag fullt medveten om. Beror på att jag känner mig som en stor idiot som inte kan se till att få någonting rätt. Mitt liv ser inte så bra ut och jag har blivit lite avtrubbad. Detta är inget som ni behöver påpeka för jag vet det redan. Livet är skit och jag håller mer eller mindre på att bli järndöd, jag vet det.

Detta är antagligen inte de sista uttalandena med järndöd karaktär som kommer att komma från mig heller. Det kommer fler, många fler. Så länge jag lever, och så länge som allt känns skit och meningslöst så kommer jag också göra dessa uttalanden. Det är vad jag känner och tycker och varför ska jag då inte få säga det. Om någon lyssnar eller tycker att det låter klokt vet jag inte men det är iallafall bad jag tycker.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

AndreasC skrev:

Jag ska leva mitt liv som jag vill och skiter i alla andra som vill lägga näsan i blöt ...

... och sen ska du åka på Woodstockfestivalen eller?

Allvarligt, du är förbannad på datorföretagen som inte vill ge dig kredit när du inte har pengar. Nu vet jag inte hur etablerad du är i privatekonomiproblematik men nog borde de flesta veta att en buffert hade varit en bra lösning.

Vad jag förstått så grundar sig dina negationer på något mer än det här. Detta kanske var droppen. :x
Jag hoppas verkligen att saker och ting reder ut sig i ditt liv.
Ett tips är att inte strunta i allt som händer.
Lycka till. :)

Det är mycket mer än detta. Så mycket att jag själv inte vet vad det handlar om i det stora hela. Jag har vissa ledtrådar och så och jag vet att jag mår dåligt, men varför vet jag inte till 100%

Känner mig otillräcklig bl.a och känner att jag bara vill ställa mig och skrika rätt ut, det är ytterligare en sak, jag känner mig ganska uttryckslös och känner att jag inte är så duktig på att visa vad jag känner, men detta kanske inte är någon psykmottagning så jag får försöka lösa mina problem så gott det går.

Tack för tipset, ska försöka tänka på det. Naturligtvis vet jag att det inte är bra att strunta i saker men iallafall så blir det så för jag orkar helt enkelt inte bry mig. Ännu en anledning till att jag mår dåligt, att jag inte bryr mig.

Vet inte ett dugg vad jag vill med mitt liv eller vad det ens ska vara bra för. Så är det, jag är en enstöring och har aldrig riktigt haft det där som alla andra har eller har haft men som jag vill ha. Men det har inte kommit naturligt för mig så jag antar att jag är menad att vara ensam och bitter. Men jag vet att fler känner likadant.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

AndreasC skrev:

Ännu en anledning till att jag mår dåligt, att jag inte bryr mig.

Precis, det blir en ond cirkel.

Nu kanske ni ser varför jag gör dessa uttalanden. Det är inget illa menat utan beror helt enkelt på att jag inte mår speciellt bra och jag vill få ut mina aggretioner på nått sätt. Men genomtänkt är det kanske inte alltid.

Men det kanske är bättre att tänka genom saker och ting och bli lite mer smart, för de mothugg jag får gör mig inte gladare. Inte för att jag inte kan ta kritik men när jag mår dåligt så klarar jag det inte speciellt bra, men det är helt och hållet mitt fel som gör dessa uttalanden, jag får tänka på det, att om jag ska yttra mig eller berätta vad jag känner och tycker så får jag kanske formulera mig lite annorlundare och tänka genom det först.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Du har nog hittat lite fel ställe för att ta ut dina agressioner, kanske en psykolog är ett bra tips?

Japp

Finns det sådana på internet eller måste man sitta och bli korsförhörd av någon i person?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Det är nog bäst och gå och prata med nån!

Har gjort det men jag vet aldrig vad jag ska säga ju. Det blir mest han som får dra allting ur mig.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)