Köper de Lunarstorm så får de väl skylla sig själva? :e
Så länge tjänsterna fungerar så spelar det mindre roll vem som äger dem. Så känner i alla fall jag.
28 svar · 997 visningar · startad av Webber2003
Enligt rykten så vill Microsoft köpa Google för ett antal miljarder, detta ett sätt att nå ut till ännu fler användare.
Tyvärr är det väldigt tråkigt om vi kommer i en sådan utveckling att Microsoft kommer få en ännu mer dominerad roll, en farlig utveckling då Google utan tvekan är Världens bästa sökmotor.
Vad blir nästa steg, Lunarstorm???
Köper de Lunarstorm så får de väl skylla sig själva? :e
Så länge tjänsterna fungerar så spelar det mindre roll vem som äger dem. Så känner i alla fall jag.
Ja lunarstorm skulle ju inte vara någon förlust :p
Lunarstorm får de mer än gärna köpa upp... ingen större förlust!
Håller med dig om att det är farligt att de köper och köper, men från deras sida så är det ju en solklart bra idé!
Om det nu är som det står i artikeln, vilket verkar vara rimligt, att Microsoft vill komma åt den annonsmarknad som finns hos populära sökmotorer så skulle jag tro att det finns en risk att Microsoft ser till att annonsörernas träffar hamnar högre upp i träfflistan än vad det annars skulle ha gjort. Jag vet i och för sig inte i hur hög grad detta redan görs i Google.
Nej, MS köper inte Google, de försöker bli bättre (vi får se hur det går). Kika på bl.a.:
http://www.linuxadvisory.com/forums/post2517.html#post2393
http://www.cnn.com/2003/TECH/biztech/08/04/google.power.ap/
Japp men om Microsoft köper Lunarstorm kommer naturligtvis en månadsavgift att krävas av alla som använder tjänsten.
Kommer aldrig hända, tro mig, Microsoft vill hellre läga vantarna på Yahoo.
Google använder 42000 Linuxboxar, inte speciellt bra reklam för microsoft det ;)
Kolla hur det gick när MS köpte Hotmail - då hette det att de skulle låta det vara gratis och namnet skulle vara kvar och ojojoj...
Nu står det inte Hotmail på många platser, man måste skaffa nåt Net Passport-jox och det dröjer inte länge förrän det bara heter MSN...
Va inte så gnälliga, använder inte Hotmail själv men hur mycke problem har det varit sedan microsoft tog över det?
Så länge Google är snabb och effektiv, samt fortsätter vara reklamfri och trevlig att titta på - skiter jag fullkomligt i vem som äger den. Men om det mot förmodan skulle bli nåt nytt passport eller fullt med reklambanners av det hela lär ivf jag söka mig nån annanstans, då det alltid lär finnas alternativ.
PeW skrev:
Så länge Google är snabb och effektiv, samt fortsätter vara reklamfri och trevlig att titta på..
Google är inte reklamfri.
/j
Batboy skrev:
PeW skrev:
Så länge Google är snabb och effektiv, samt fortsätter vara reklamfri och trevlig att titta på..
Google är inte reklamfri.
/j
Jag som användare slipper ivf se skiten ;)
Enligt uppgift så har Microsoft haft hemliga möten med Google om ett större sammarbete eller att ta över hela verksamheten. Det viktigaste är inte om Google använder Linux eller Windows utan istället hur många som använder tjänsten, som är ett antal miljoner.
Microsoft arbetar just nu stenhårt att övertala ägarna av Google och varför då detta? Detta har med att man vill integrera sökfunktioner i det nya operativsystemet (Longhorn).
Webber2003, om du någon gång hade träffat människorna på Google, skulle du veta lika bra som jag att allt är ett stort skämt, ingen som känner till branschen bra, tar ryktet på allvar.
Jadu Lazerzubb. Har för mig att man sa samma om Hotmail, så vänta och se! Jag tror faktiskt inte ens du skulle kunna stå emot en massa miljoner!
>>Jag tror faktiskt inte ens du skulle kunna stå emot en massa miljoner!
Vi pratar inte miljoner här, nog miljarder, de flesta som jobbar på google har det bra ekonomisk, eftersom många kommer från internet backgrund, och lyckades sälja optioner de hade innan det gick neråt.
Både Larry och Sergey bryr sig nog inte så mycket om pengarna, de är "geeks"
100, 1000, 10000 miljoner verkar inte spela så stor roll för dem.
Och om Google lanseras på Nasdaq andra kvartalet nästa år, kommer ända alla bli enorm rika där, eftersom de kommer minst att introduceras för 15 miljarder dollar.
Detta året ska vinsten ligga på runt 200-350 miljoner $
Tror nog att de anställa får en liten bonus för det ;)
renholm skrev:
Va inte så gnälliga, använder inte Hotmail själv men hur mycke problem har det varit sedan microsoft tog över det?
Det har iallafall varit mer problem sen de bytte ut FreeBSD-burkarna... §e
PeW skrev:
Jag som användare slipper ivf se skiten
Med tanke på att Google har en hel del sponsrade länkar (även om de inte beblandas med sökningarna), så nej, du slipper inte reklamen.
Ok jag har fel, en och en annan liten textlänk är det. Men det är så diskret att jag sällan lägger märke till dem. "En hel del" håller jag inte med om då det sällan blir såna på mina sökningar och när det blir så är det max 2-3 st. Det jag menade är äckliga banners och animationer. Den dagen såna dyker upp blir även dagen jag slutar använda Google.