webForumDet fria alternativet

Erfarenhet av Netatonce?

Webbservrar

7 svar · 440 visningar · startad av Pedda

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg
Frågan#1

Är det någon som har erfarenhet av bredbandsleverantören Netatonce ?

Ska beställa snart och de är en av de lokala leverantörerna.

Har du bra eller dålig erfarenhet av dom, låt mig veta. :)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag vet att min tidigare bostadsrättsförening ingick ett avtal med dom för att leverera bredband till huset. Det var 4-5 år sedan och än så länge har inget hänt.

Det lät ju inte så bra, man vill ju ha en stabil leverantör.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

En vän till mig kör Netatonce i Alvesta, och han är långt ifrån nöjd med den uppkopplingen. Dom begränsar speed, och nu kommer ju även trafikbegränsningar på antal gb.
Dessutom ligger alla kunderna på svartnät, d.v.s du kan inte köra något på din burk "inåt" som t.ex. webserver och liknande.
Vet inte om det gäller för alla deras orter eller bara just i Alvesta.

Decibel skrev:

En vän till mig kör Netatonce i Alvesta, och han är långt ifrån nöjd med den uppkopplingen. Dom begränsar speed, och nu kommer ju även trafikbegränsningar på antal gb.
Dessutom ligger alla kunderna på svartnät, d.v.s du kan inte köra något på din burk "inåt" som t.ex. webserver och liknande.
Vet inte om det gäller för alla deras orter eller bara just i Alvesta.

Enligt uppgifter som jag har fått från den IT ansvariga här i kommunen så ska dom inte ha någon trafikbegränsning.
Vad menar du med "svartnät"?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag gissar att han menar att du inte får någon egen publik ip-adress.

Medlem sedan dec. 1999483 inlägg

I huset jag bodde i innan skrev avtal med NetAtOnce. Enligt avtalet skulle allt vara klart efter 1 år. Nu har det gått 3 och inget har hänt.

Har fått tag i "kompisars kompisar" som har Netatonce, och det verkar som det är mest lurendrejeri med deras företag.

Lovar mycket men inget händer. x(

Jag kollade med arn och de hade endast fått en anmälning mot sig, och den blev avslagen.

Men skulle vilja få tag i någon kund ikväll då vi ska ha möte med dom imorgon eftermiddag. Hoppas verkligen att vi kan få tag i någon bättre leverantör.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)