Tänkte skaffa hotell familjen.
Det blir antagligen domän typ efternamn sen förnamn som subdomäner.
Tre siter varav vår dotters kommer att innehålla framförallt bilder.
De andra siterna blir till att börja med småsiter av typen personlig. :)
Läst en del trådar här och försökt skaffa mej en bild av vilket hotell som kan vara bäst.
* Gör det stor skillnad trafikmässigt att välja ett hotell vars burkar står i Sverige eller ett hotell vars burkar står utomlands t.ex. Danmark eller USA?
* Vad tror ni kan räcka i trafikåtgång per månad?
Vill ju inte råka ut för att man efter ett tag får räkningar hem med xxx antal kronor för "extra trafik".
Rent generellt är dataöverföring billigare i USA och Danmark än Sverige. Men det finns förstås fördelar med svenska webbhotell också...
Det är svårt att säga hur mycket dataöverföring du kan tänkas använda. Ett tips är att välja ett webbhotell som har tämligen hög dataöverföring i paketet och statistik så att du själv kan se hur det går efterhand. Undvik dock webbhotell med fri trafik, inget företag kan erbjuda det och då blir det istället att man riskerar att bli avstängd helt plötsligt när företaget känner för det.
Shellkonto.nu då? (jag vet - jag e tjatig)
Så länge du inte slänger upp något fett filarkiv så är det ingen som klagar. 299 spänn per 12 månader. Helsjysst tycker iaf jag.
En fördel i allmänhet med svenska sidor är väl att man oftast kan betala med post/bankgiro, om man inte är innehavare av kort. En annan är om man vill stödja lite svenska företag.......
Vill bara tillägga att du är välkommen att kontakta mig via detta forum om du har några frågor eller maila vår kundtjänst.
Om du känner dig osäker angående den "obegränsad överföring" vi erbjuder med vårt Silver-paket så kan man även se paketet som en 5GB/mån minimum-gräns. Så du vet iaf det minimum du får överföra, oavsett hur du utnyttjar överföringen. Vi har dock många som utnyttjar över 10-15GB/månad och vi har inte fryst någon kunds överföring ännu.
Som sagt, kontakta oss gärna om du har frågor eller behöver referenser. :)
Då du inte testat våra tjänster kan du inte direkt påstå att våra tjänster är "skit". Man får absolut det man betalar för hos oss och vi har, så vitt jag vet, inga missnöjda kunder. Om du vill kan jag arrangera ett gratis testkonto åt dig för att stilla dina skeptiska tankar och även referenser om du hellre önskar det.
Jag förstår att billiga webhotell i allmänhet betraktas som sämre än dyrare hotell men det behöver inte alls vara så. Skicka mig gärna ett privat meddelande om du har några frågor.
Kan ju rekommendera Aleborg. 99kornor har vad jag vet servrarna i USA, vilket jag inte skulle föredra. Visst blir det billigare men prestandan blir inte den samma. Vet nu inte vad du har för krav, men i regel får man vad man betalar för. Aleborg är schysst. Snabba servrar i Sverige, ruskigt bra support. Lovar att du kan hitta massor med lovord om dem här på forumet. Jag själv ligger på Aleborg och är helnöjd. Det negativa med Aleborg är att de inte erbjuder så hemskt mycket trafik. Men min uppfattning att med din webbsida kommer det räcka med ett par GB om ens det, tro mig. Om du mot förmodan behöver massa trafik är Webcows ett bra alternativ. Lita inte på webbhotell som anger "fri trafik" dock.
Var inget alls ont menat om 99kr-Felix. Allt beror vad man är ute efter. 99kr är ju ett utmärkt alternativ om man inte vill slösa allt för mycket ur plånboken.