webForumDet fria alternativet

Cookies!

Webbutveckling

7 svar · 329 visningar · startad av worldtech

Medlem sedan feb. 2003136 inlägg
Frågan#1

Hur kan man få reda på om en hemsida använder Cookies?

///Daniel Eriksson

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Man gör inställningen i sin webbläsare att tvinga dig att godkänna alla cookies innan de tas emot.

Men om man vill få reda om någon sida har Cookies. För det är ju lag på att man ska berätta om man har det på sidan.

///Daniel Eriksson

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Antingen så frågar man den som har sidan eller så gör man inställningen som jag nämnde i mitt förra inlägg.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

worldtech skrev:

Men om man vill få reda om någon sida har Cookies. För det är ju lag på att man ska berätta om man har det på sidan.

///Daniel Eriksson

Eller oxå struntar man i att bry sig om en sida använder kakor eller inte & surfar på som om inget hade hänt.. Såvida man inte vill leka internetpolis ;)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Bire skrev:

worldtech skrev:

///Daniel Eriksson

Eller oxå struntar man i att bry sig om en sida använder kakor eller inte & surfar på som om inget hade hänt.. Såvida man inte vill leka internetpolis ;)

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

Nexus86 skrev:

Bire skrev:

worldtech skrev:

///Daniel Eriksson

:birp :bire :birp

ok. då vet jag.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)