Har man många besökare är det inte vidare svårt. Den svåra biten är att få många besökare. ;)
Någon som kan leva på sin hemsida?
27 svar · 2 153 visningar · startad av Gislaved.net · sida 2 av 2
Frågan, av Gislaved.net
Jag har sett att det finns många bra hemsidor tillhörande webForums medlemmar, så jag tänkte fråga om det är någon som tjänar riktigt bra med pengar från sin sida. Tjänar du så mycket att du kan leva på inkomsten enbart från den sidan? Hur många besökare har du? På vilket språk är sidan? Säljer du något, eller tjänar du enbart på reklam? Hur mycket tjänar du per besökare? Det skulle vara trevli
Läs frågan i sin helhet →Nexus86 skrev:
Har man många besökare är det inte vidare svårt. Den svåra biten är att få många besökare. ;)
Så, hur många besökare skulle behövas för att dra in 10 papp i månaden på enbart reklam? Jag vet att det kan vara svårt att uppskatta, men det kan ju vara bra att veta ungefär vad man ska sikta på.
Nexus86 skrev:
Att få många besökare är inget större problem. Däremot vill man ju ha kvalitetstrafik. Inte bara en massa människor som går in på sidan och stänger ner den direkt.
Pepsi köper hellre annonsutrymme på en sida som handlar om läsk och har 100 besök/dag än på en sida som handlar om hästar och har 1000 besök/dag.
Hmm..Hur många besök per dag bör man ha för att det skall vara ngn idé att approacha ett företag om reklamplats? Förutsatt man man har en site som är av intresse för företagets målgrupp?
Ok..vet att det nästan är en omöjlig fråga att svara på...men ni som lyckats dra in lite pengar kanske kan ge en fingervisning?
Menar nu inte att man behöver tjäna tillräckligt för att leva på siten....utan bara få inte lite reklamintäkter för att täcka driftskostnaderna och kanske få en liten slant över.
> Hur många besök per dag bör man ha för att det skall
> vara ngn idé att approacha ett företag om reklamplats?
> Förutsatt man man har en site som är av intresse för
> företagets målgrupp?
Tja, jag har nästan 1000 besökare per dag och jag har blivit approachad av företag som vill göra reklam på min sida. Men jag tackar nej av principskäl. Jag tror inte det skulle vara bra för min trovärdighet att göra reklam.
Hejsan
Det går att tjäna pengar på internet fortfarande idag. Problemet sitter i hjärnan, har du inga ideér tjänar du inga pengar. Jag ska inte sitta här och slänga ur mig massa saker som jag vill hålla för mig själv pga lite hemliga själ.
Men man kan absolut tjäna pengar på internet, fördelen med internet är att man nästan inte har några utgifter.
Visserligen har man en fet buffert kan man lätt skaffa många besökare, och därmed bli mer trovärdig vilket resulterar i cash.
Allt hänger på dina ideér och det vet jag inte hur man får ;). De bara kommer.
En till fördel är om ni har många kontakter, då får man många ideér.
Phu, detta var jobbigt.
Bendro skrev:
Hmm..Hur många besök per dag bör man ha för att det skall vara ngn idé att approacha ett företag om reklamplats? Förutsatt man man har en site som är av intresse för företagets målgrupp?
Ok..vet att det nästan är en omöjlig fråga att svara på...men ni som lyckats dra in lite pengar kanske kan ge en fingervisning?
Menar nu inte att man behöver tjäna tillräckligt för att leva på siten....utan bara få inte lite reklamintäkter för att täcka driftskostnaderna och kanske få en liten slant över.
Med cirka 5000 unika besökare per dag drar jag in ungefär 500:- per månad på reklamen, fast det är ju inte min huvudsakliga inkomstkälla på sidan.
Huvudsaken är ju att man ska ha kul och bli road av att skapa en hemsida.
Men märker man att man får många besökare och företag som vill visa upp sig på hemsidan, kan det vara kul att tjäna en slant på det.