webForumDet fria alternativet

Vad betyder det här?

Webbhotell & domäner

7 svar · 442 visningar · startad av Robbster

Medlem sedan aug. 200290 inlägg
Frågan#1

Jag snackade med ett webbhotell i USA och frågade om deras lina/hastighet.

Det här fick jag som svar:

[07:26:37] How's My Dri: dedicated 5mbit connection
[07:26:40] How's My Dri: its burstable
[07:26:47] How's My Dri: but thats the gaurenteed speed
[07:26:56] How's My Dri: i get that much transfer per month
[07:27:19] How's My Dri: in other words like 1600 gigs per month

Exakt vad menas med det? Jag har mina funderingar, men jag är ingen datanörd så hey.. ;) Är det bra vad det nu än betyder?

PS. Tydligen är jag inte så bra på engelska heller..

Någon? :D

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Garanterat 5mbit uppkoppling, burstable förmodar jag menas med att du kan nyttja mer, men dom garanterar 5.

Sen beror det på om det är 5 mot deras hall eller mot internet, och hur bra / taskig peering dom har mot övriga operatörer.
Stirra sig blind på enbart hastighet brukar leda till rätt knasiga saker, allrahelst om man ser på usa.
Kolla gärna vilka operatörer dom har med sig, och hur snabba dom linorna är.
Du kan ha 5mbit på snöret, och kanske toppa 3-4kB/s mot sverige p.g.a taskig peering.

Ah, okej..

Dom har deras servar hos https://www.he.net men jag lyckas inte hitta någonstans på deras hemsida om information om just linorna.

Hur kan jag ta reda på mer information nu när han tydligen sagt allt som finns att säga?

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Om de ligger på he.net behöver du nog inte oroa dig. Hurricane Electric är stabilit, jävligt stabilt.

Hurricane Electric's national backbone is ranked among the top in the nation. Connections ranging from OC48s (2.4 Gbps) to gigabit ethernet (1,000 Mbps) form rings around the nation connecting Hurricane core routers at several major exchange points including..

http://www.he.net/about_nw.html

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Mmm HE är stabila.

Jaså, det där missade jag.

Tack så mycket!

Medlem sedan juli 200280 inlägg

Att enbart veta vilken hastighet eller dataöverföring de har är rätt meningslöst. 1600 gigabyte/mån är jättebra om de har ett tiotal kunder men uselt om de har 3000 kunder.

Men jag är förvirrad nu, han skrev sin hastighet sen skrev att så mycket får han i (gb) månaden. Vad har hastigheten med trafiken att göra? :/

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)