Har haft (och fortfarande har) lite problem med telia adsl i ett par dagar. När man är ute på nätet plötsligt så förlorar man ip-adressen man får av telia och då kan man inte surfa längre. Väntar man i ett par minuter så är ip-adressen tillbaka och allting fungerar ett tag.
Sker det efter en speciell tid eller är det helt slumpmässigt?
Använder ni någon firewall?
Använder ni Telias egna inloggning eller någon typ av Connection keeper?
jag har upplevt att telia tar åt sig lite för många kunder när de tex. kopplar upp ett bostads område, o då händer det att det brakar ihop OFTA tyvärr.....
jag gav upp o byte sen har det aldrig mer varit strul
Har pratat med supporten i torsdags och då skulle de fixa det samma dag. Då jag märkte att det inte var fixat idag ringde jag igen och då sa de att en kille jobbar med detta och att de håller på och ringer runt till alla som drabbas (?).
Jag skulle vänta på att bli uppringd var svaret idag. Killen jobbar inte helg så han fortsätter med detta på måndag. Får se om det blir bättre då.
SirPeter, helt slumpmässigt. Ibland fungerar det i ett par timmar, ibland får jag felet flera gånger på en timma.
Testa med att kolla configen för din dhcp-klient.
Jag kör OpenBSD som fw och den var jag tvungen att confa om för den svarade inte på dhcp-ack från telia.
Troligen inget med saken att göra, men kanske kan förbättra lite.
Ring supporten, hade lite sådan problem förut och ringde support och felanmälde, sedan blev det bra :)
GLÖM!!!
Jag har 1.5 mbit ju :)
Jag mailde dom och klagade en gång, dom svarade inte men efter det fick jag plötsligt ca 140 kb/sec i nerladdning. Jag tänkte inte maila dom och säga att nått är fel sedan igen. Jag betalar ju nämligen bara för 512 kbit så jag vill inte bli av med den hastighet jag har :)