webForumDet fria alternativet

slippa väntetid efter flytt, ADSL

Webbhotell & domäner

5 svar · 642 visningar · startad av Hallgren

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg
Frågan#1

Tjipp!
Ska ta o flytta snart o då vill man ju ha med sin ADSL konto. Sist jag gjorde det så va jag utan nät i 21dagar, tar visst lång tid för teknikerna att komma o trycka på en knapp. :( Den här gången så skulle det vara mys att slippa att vänta så länge o undrar därför om någon vet om det finns något jag kan göra.

När de kopplar om går de via änns adress eller telefonnr.? Tänkte att jag kunde ha kvar min burk i den gamla lägenheten tills de kopplat om men det går ju bara om de går via min adress. Någon som vet?

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

när du flyttar så måste du tyvär vänta oftast tar det 14 dar.
för det är en del saker dom måste fixa.
Dom måste säga upp det gamla kontraktet och öppna ett nytt sen måste dom kolla så att allt är fixat i den nya stationen etc.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ja, det där är ju skandalöst dåligt. Man tycker ju att tiden borde kunna kortas ned till en dag om man anmäler flytten i god tid (typ en månad i förväg).

/r stavfel

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

man tycker ju det men det funkar tyvär inte.
speciellt på telia är dom slöast.

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

gah! suck säger jag bara. :( jaja, får väl vara utan nät igen då. Få se om jag överlever. :e tack för svaren. :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

PsyDonia skrev:

man tycker ju det men det funkar tyvär inte.
speciellt på telia är dom slöast.

Nej, det är ju det som är så skandalöst. Och det är väl Skanova (eller Telia Sonera Nät & Drift eller vad de heter nuförtiden) som sköter det där oavsett vilken operatör man är ansluten till.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
142 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
141 ms — ändringar (db)