PPsyDoniaMedlem sedan maj 2003924 inlägg
oelbal skrev:
Eller så använder man någon form av Linux/*nix/*bsd som inte kostar en spänn. Känns mer ekonomiskt försvarbart.
Men med tanke på hans kunskaper så är nog inte Linux/*nix/*bsd något eftersom han knapt vet vad bredband är.
Och matti du har helt rätt där för kunskap är otroligt viktigt om man ska ha ett webbhotell.
och det är ju väldigt mycket man måste kunna.
bl.a. webserver,ftp,mailserver,kontrollpaneler,dns namn servrar etc.
man kan rabla upp hur mycket som helst som man bör ha väldigt bra kunskap om.
YyazMedlem sedan maj 20021 028 inlägg jag vet att Aleborg här på forumet driver ett webbhotell, men kunskapsskillnaden är förstås extrem :e
han kanske vill tipsa eller förklara lite, det vet man inte.
EDIT: och vad pinsamt det blir att inte ha sett ordentligt tidigare i tråden. aleborg har visst redan varit här. my bad :r :e
PPsyDoniaMedlem sedan maj 2003924 inlägg
yaz skrev:
jag vet att Aleborg här på forumet driver ett webbhotell, men kunskapsskillnaden är förstås extrem :e
han kanske vill tipsa eller förklara lite, det vet man inte.
EDIT: och vad pinsamt det blir att inte ha sett ordentligt tidigare i tråden. aleborg har visst redan varit här. my bad :r :e
Jo om Aleborg ger råd så skulle inte jag säga emot då jag anser att han är tillräkligt kunnig innom detta område.
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg
PsyDonia skrev:
oelbal skrev:
Eller så använder man någon form av Linux/*nix/*bsd som inte kostar en spänn. Känns mer ekonomiskt försvarbart.
Men med tanke på hans kunskaper så är nog inte Linux/*nix/*bsd något eftersom han knapt vet vad bredband är.
Med tanke på att hans kunskaper om serverversionerna av windows inte heller är så stora så ser jag inget hinder i att börja studera t.ex. någon form av *bsd. Om man inte kan något om någonting så ska man inte begränsa sina möjligheter till inlärning, eller hur? :)
PPsyDoniaMedlem sedan maj 2003924 inlägg oebal.
Där har du faktiskt en poäng tänkte inte på det.