Någon fler än jag som reserverat en .eu-domän? Jag va inne på registereu.com och råkade impulsköpa en domän. Tror ni .eu blir populärt eller inte?
(Hoppas bara inte registereu.com är nån bluffis ;) )
Det kan man inte. Det är http://www.eurid.org/ som sköter det, men har inte satt igång någon verksamhet än.
.eu har alltså inga som helst ombud och inga riktiga förhandsbokningar går att lämna.
Förhoppningsvis behöver Gein bara betala om han får domänen, och har inte blivit lurad. registereu.com hoppas väl en vacker dag kunna bli ombud och därmed kunna registrera eu-domäner.
Chargeback?
Jag har spärrat kortet och ska reklamera köpet.
I deras mail säger dom att det går att registrera .eu-domän (falskt) och att dom är "approved by the EU Commission" (falskt).
Chargeback?
Jag har spärrat kortet och ska reklamera köpet.
I deras mail säger dom att det går att registrera .eu-domän (falskt) och att dom är "approved by the EU Commission" (falskt).
Vet tyvärr inte precis hur det fungerar. När jag läser engelspråkiga forum så gör kunderna en "chargeback" till sitt kortsföretag när de blivit lurade eller är mycket missnöjda med något de köpt. Oftast går de på kundens linje och ger tillbaka pengarna.
Är du 100 på att du verkligen blivit blåst då ?
Står ju så här på sidan annars..
-
Status: Accepting Orders
We are now accepting domain orders, to be activated late 2003 / early 2004.
-
Kanske händer att du får inloggningsuppgifter till den domänen du beställde en vacker dag, vem vet. :)
"PLEASE NOTE THAT AT THIS TIME IT IS NOT POSSIBLE TO REGISTER OR PRE-REGISTER A .EU DOMAIN NAME WITH EURid AND THERE ARE NO ACCREDITED REGISTRARS FOR .EU. "
Man ska vara oerhört försiktig med att registrera en .eu-domän i dagsläget eftersom den information som gått ut till oss på webbhotellen är att det kommer att träda i kraft i början på nästa år.
Flertalet registranter är blufföretag som försöker tjäna en euro eller två :)
Mitt råd är att avvakta tills dess att de stora webhotellen går ut med mera information om hur det kommer att skötas.
Det blir kanske dyrare men det är bättre än att köpa grisen i säcken.
769 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e