webForumDet fria alternativet

problem aleborg`?

Webbservrar

8 svar · 372 visningar · startad av MizzK

Medlem sedan juni 2003410 inlägg
Frågan#1

är det ngn som har haft problem med aleborg, sista tiden.. min sida har varit hel knepig och fungerar inte ibland.. ngn annan med liknade problem? eller är det bara min som krånglar? men trotts att d krånglar så fixar aleborg det snabbt bara man mailar dem.. mkt bra support. men lite jobbigt att behöva maila titt som tätt.. =)

som sagt aleborg e ett mkt bra webhotell, men varför krånglar d?

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Aleborg Solutions håller på att flytta över kunderna till den nya serven, kan hänga ihop med det.
Men nej - du är inte ensam. ;)

Har du kollat på support-sidan?
Aleborg Solutions - Support

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Vi har folk som letar efter felet på servern med hjälp av 5 GB i loggar, vi misstänker att en kombination av PHP och dåligt programmerande har gjort servern instabil. På nya servern kommer därför inte PHP vara tillgängligt...

Tråkigt när sånt här händer, tyvärr är det inte bara átt flytta 500 webbplatser, det tar tid och är svårt.

kommer inte php vara tillgängligt?? inte bra... jag som har php forum.. på win serven..

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

MizzK skrev:

kommer inte php vara tillgängligt?? inte bra... jag som har php forum.. på win serven..

Flytta till Linux då. :)

men använder ju mig av asp på hela sidan förrutom forumet.. som jag har klart i php.. (invisionboard).. så jag kan inte ändra =(

Tydligen så verkar det bli instabilt med PHP på servern, vi kommer att ta bort detta på nya servern. Vi kommer i veckan att börja flytta över samtliga kunder till den nya servern! Om din webbplats är helt i PHP så rekommenderar jag dig att flytta kontot till Linux! är bara en viss del i PHP så kan du få ett subkonto på linux-servern, då bestämmer du själv hur mycket utrymme som ska vara på linux respektive windows. Detta är förutsatt att du blev kund INNAN vi började erbjuda Linux alternativt att vi har lovat dig att PHP ska fungera på Windows!

när jag skulle hyra av er så mailade jag dig, för att höra ang. php och då svarade du att d gick bra att jag körde enklare php skript på winserven.. eftersom att d var d jag skulle använda d till.. =)

Då har du rätt till ett PHP-konto på linux!
Som tur är så slänger jag sällan mail så jag kan kolla vilka jag lovat :)
Samma sak kommer att gälla Perl!

246 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)