Jasså, var det Blaster som orsakade de här felen?
Aleborg problem
82 svar · 2 564 visningar · startad av Kermit · sida 3 av 5
Frågan, av Kermit
Verkar som det är problem på aleborg.... ?
Läs frågan i sin helhet →SpaceDump skrev:
Hint hint, när folk uppdaterat patcharna på sina windowsservrar så de är patchade mot blaster (och givetvis tagit bort blaster också) så kommer det säkerligen fungera jättebra.
//Anders
Linuxservrarna då ;)
Qimen, Du får bra shelltjänster hos SpaceDump för ett bra pris.
http://123.shellkonto.nu/
;)
Blaster ja. Blaster är ganska så otrevligt.
Kan alltid hoppas på att de splittar upp näten i framtiden.
Jag skulle helst se att det var tre olika nät:
Ett för windowsservrar,
ett annat för resten och
ett sista för mig. :)
//Anders
Aleborgs servrar är inte smittade med blaster utan det är andra servrar hos DCS som är smittade! Tydligen kom det in i deras nät efter att dom tillfälligt tagit ner brandväggen eftersom det är den som strulat från början!
aleborg skrev:
Aleborgs servrar är inte smittade med blaster utan det är andra servrar hos DCS som är smittade! Tydligen kom det in i deras nät efter att dom tillfälligt tagit ner brandväggen eftersom det är den som strulat från början!
Klantigt av dom, borde dom väl kunnat förutse med lita patchar :OO
Tengblad skrev:
aleborg skrev:
Klantigt av dom, borde dom väl kunnat förutse med lita patchar :OO
Man kan ju tycka det, men, det är inte alltid så lätt när man har xx antal colocationkunder som inte bryr sig.
Även om en brandvägg förhindrar att skiten ska ta sig in så ska man _ALDRIG_ låta bli att patcha sin maskin, det _KAN_ ju hända att någon dumf-n tar med sig en dator dit, pluggar in på ett annat interface i en maskin (windowsmaskin då), sprider blaster till den maskinen som i sin tur sprider det till resten. (Inte heller DCS egna maskiner har haft blaster)
Aleborg har skött sig och patchat (vettig grabb det där.) andra har inte varit lika smidiga. Störigt.
//Anders
ngn som vet om mailen på aleborg skall fungera? min fungerar iaf inte.. klagar på fel lösen fast e rätt =) innan kunde den inte ens connecta
Jag får upp mitt forum men inga bilder funkar och den ser för jävlig ut..CSS-formateringen verkar inte funka. När jag försöker klicka på en länk går jag felet Division by zero.
Jag utgår från att aleborg mailar när han har mer konkreta besked att komma med. Hoppas det blir snart...
NU FUNGERAR AAAAAALLT!
TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
inte min mail via outlook =(
Allt mitt fungerar =)
Min sida är seg men annars verkar den funka... :)
nu kom min igång igen...
Mail är skickat till samtliga kunders administratörskonto!
Det kan vara väldigt segt nu eftersom många maskiner är smittade efter att DCS hade sänkt brandväggen en liten stund. Så tills dess att dom fått bort viruset på dom andra datorerna så kan det vara segt....
Ville bara berömma hur proffsigt du sköter detta, Aleborg. (Ej fjäsk :birp)
edit\\ Men vad är detta :e http://mysql1.kontrollpanelen.se/ "Fel"? ;)
håller med föregående talare...
Har inte Aleborg ett supportnummer eller är webForum Aleborgs supportkanal? ;)

![[AMD]Zmasters avatar](/av/3411.gif)