webForumDet fria alternativet

Antal konton på webserver

Webbservrar

5 svar · 332 visningar · startad av Macce

Medlem sedan apr. 2001425 inlägg
Frågan#1

Hej !

Ett av de webbhotell jag anlitar har över 400 kundkonton på "min" .NET server,
vilket resulterar i att mina webbplatser alltid går segt.
Tillslut så måster servern startas om för att den ska bli pigg igen.
Jag har påtalat problemet ett otal ggr men inget händer. För att få snabbare
svarstider använder jag webbhotellets SQL-sever men det spelar ju ingen roll när
så många konton ändå ska trängas på servern. Jag betalar idag 165:- +moms plus SQL-server.
Borde man inte kunna vänta sig att man får hyffsad prestanda för ett så pass "dyrt" konto.

Är det verkligen seriöst att hosta över 400 konton på samma server ?

425 konton x 165kr = 70000 kr/mån på en server ???

Vad tycker ni ?

mvh

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

400 normala konton på en server är ingenting egentligen om det är en server som är gjord för det. Är det däremot en gammal arbetsstation som står i en garderob hos någon snubbe så är det knappast troligt att det funkar som det skall men det utgår jag från att det inte handlar om i detta fallet. ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Med tanke på att du betalar 165:-/mån så borde det väl inte vara några större problem för dom att fixa det.
Får man fråga vilket webbhotell det är?

Medlem sedan maj 20032 inlägg

Som sagt, det beror helt på vad det är för server. En "normal" webserver bör kunna hantera mellan 300-700 konton, lite beroende på vilka tjänster etc. som erbjuds och vad för script de tillåter sina användare att använda.

Medlem sedan apr. 2001425 inlägg

Problemet ligger väl i att folk inte kan sin asp, Jag kan tänka mig att servern är ganska bra typ P4 1024MB RAID 10Mbit-lina osv...

Då kanske det är ok med 400 konton i a f...

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Är det en så bra server så borde det inte vara några problem för den, fast dom kanske borde kolla upp kundernas script för det kan ju vara det som krånglar(precis som du sa).

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)