webForumDet fria alternativet

LOOPIA 70% rabatt!

Webbhotell & domäner

16 svar · 1 231 visningar · startad av yaz

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg
Frågan#1

om någon är intresserad av att skaffa webbhotell, så har Loopia extremt låga priser nu, som gäller 5 dagar till.

19,8kr/mån för privatpersoner, vilket innebär runt 25kr/mån hos en av sveriges bästa webbhotell. :P

jag jobbar inte på loopia eller nåt sånt, så missförstå inte mitt syfte med denna tråd. Vill bara meddela för att detta är ju ett bra tillfälle, och jag hade blivit glad ifall någon tipsat om liknande saker..

http://www.loopia.se/

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Satt precis och letade efter webbhotell. :bire

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

perfekt ju! jag var SÅÅ nära på att impulsköpa webbplats o nån domän.. men sen tänkte jag på alla andra utgifter o kom fram till att den 500-lappen behövs just nu ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Flyttas från Webbserver - Övrigt.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

hehe, vill inte leka glädjedödare men Loopia har alltid sådana där erbjudanden. När den här perioden är slut börjar bara nästa fast rabatten tas på nåt annat ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Loopia må ha rabatter av de mest konstiga slag (som bassebhu skriver) men å andra sidan får man ett jäkla stabilt hotell. Har själv där sedan i maj och är helnöjd!

Dessutom var min domän med i en av deras reklamkampanjer i InternetWorld tidigare i sommar. :)

Medlem sedan aug. 2003198 inlägg

Jag bokade webbhotell hos loopia i måndags och allt var klart på fredagen. Hittils är jag supernöjd.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

hagklint skrev:

Jag bokade webbhotell hos loopia i måndags och allt var klart på fredagen. Hittils är jag supernöjd.

Driver du med oss eller? :o
När jag bokade min plats hos aleborg så var klockan 19.14 en fredagkväll och klockan 23.59 samma kväll fick jag mail om att det var klart. Aldrig i livet att jag vill vänta i fem dagar på sånt.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

När jag skickar en arbetsorder till Aleborg så brukar jag oftast få ett bekräftelsemail inom en timme.

Om det hade dröjt fyra arbetsdagar innan en kontouppstart var färdig så hade jag nog plockat fram förhandlingspennan igen.

SirPeter skrev:

hagklint skrev:

Driver du med oss eller? :o
När jag bokade min plats hos aleborg så var klockan 19.14 en fredagkväll och klockan 23.59 samma kväll fick jag mail om att det var klart. Aldrig i livet att jag vill vänta i fem dagar på sånt.

Jag beställde en .se-domän samtidigt vilket tar tid.
Dag 1: Beställer jag webbhotell+ .se-domän
Dag 2: Fakturan ligger i brevlådan och betalas samma dag ca 12:30
Dag 2 och 3: Betalningsnotering från banken ska nå Loopia.
Dag 3 och 4: Allt med webbhotellet fixas av Loopia
Dag 4 och 5: Användaruppgifter skickas till mig.

hagklint skrev:

Det var en .se-domän mina tider gällde med så den tiden köper jag inte helt enkelt.

SirPeter skrev:

hagklint skrev:

Det var en .se-domän mina tider gällde med så den tiden köper jag inte helt enkelt.

Vi har olika syn på vad tider har för betydelse verkar det som.

Jag kan berätta att efter mitt första år hos Loopia ska jag gå över till Aleborg. Jag valde Loopia eftersom de kosta 720:- inkl. moms första året.

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Loopia.se skrev:

Loopia Webbhotell AB
Sintervägen 14
721 30 VÄSTERÅS

Tror ni det går fortare om man går dit och betalar kontant? :q :e

hagklint skrev:

Vi har olika syn på vad tider har för betydelse verkar det som.

Det har vi alldeles säkert. Har jag en kund som vill ha en sida på en egen domän så vill han/hon ha den helst idag men jag kan lätt få honom/henne att förstå att det inte kan bli klart förrän imorgon. Däremot är det värre att få kunden att fatta att det tar närmare en vecka att göra saker som andra kan göra på ett dygn.
Det är helt enkelt för mycket med fem dagar.

Medlem sedan aug. 20031 inlägg

Loopia tillämpar förskottsbetalning vilket innebär att man först måste betala den fösta fakturan innan ett konto aktiveras.

Innan jag blev återförsäljare åt Loopia så brukade jag samma dag som jag beställde ett konto e-posta/faxa in ett kvitto på min betalning och kontot blev upplagt och aktiverat samma dag.

Tips: Om ni vill ha era konton aktiverade samma dag som ni beställer så ring eller e-posta Loopia, dom hjälper alltid till och svarar snabbt på all support. Som snabbast så har jag fått ett konto på 15 minuter.

Nu när jag är återförsäljare så kan jag själv lägga upp konton i realtid, jag behöver alltså inte vänta på att någon på Loopia ska göra någonting utan med några enkla knapptryckningar så aktiverar jag ytterligare ett konto. Även domännamnet registreras med automatik på en gång. Snabbare och enklare kan det inte bli.

Medlem sedan aug. 2003627 inlägg

Kan du lägga upp ett konto åt mig i realtid? :e

Välkommen till wF förresten!

Medlem sedan juli 200333 inlägg

http://www.netland.se har 50% rabatt.. så jag får väl rekommendera.

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
139 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
141 ms — ändringar (db)