Jahau...
Då har servern nästan dött igen.
Just nu är den fortfarande nere och varit nere i 13 timmar hittils.
Senaste 14 dagar har det inte sett bra ut.
Får jag tillläga att webhotellets egen sida är också nere lika lång tid?
Min: http://www.fieldofview.se
Webhotellet: http://www.epsab.com
07.19.2003 10:02 Connection refused
07.18.2003 16:12 No reply 5 hours, 16 mins
07.16.2003 15:01 HTTP Error 500 (Timeout) 10 hours, 43 mins
07.16.2003 02:32 DNS lookup failed 1 hour, 1 min
07.15.2003 22:27 No reply 2 hours, 44 mins
07.09.2003 07:02 No reply
07.08.2003 16:42 Timeout
07.08.2003 16:27 Connection refused 12 hours, 35 mins
Är så trött på det att jag inte ens orkar ringa.
Får skrapa ihop pengar när jag ska starta sidan på riktigt.
Är det så svårt att hålla 99.97% uptime? Det är ungefär det jag kräver. Just nu är den snarare 93%.
Kör dem windows 3.11 eller spelar dem Quake på servermaskinerna?
=)
Mitt tålamod är i alla fall slut. Väntar bara på access till databasen så jag kan flytta till kontot jag redan skaffat hos aleborg.. Jobbigt att jag inte orkade göra flytten igår :(
D var mest ett skämt.
Tror inte de kör spel på servrarna, men stabila är de inte.
Det blir massflykt från EPS nu i alla fall, många blir irriterade nu.
Speciellt eftersom man inte får svar på varken telefon, mail eller ICQ när man vill veta vad som händer.. :(
Han tryckte till och med bort mig när jag ringde honom igår!
Visste inte ens att de har ett telefonnummer.
Nån som vill åka dit och besöka dem på plats?
Jag har inget superviktigt på min server, jag lägger upp låtar där när jag kommunicerar med mitt skivbolag så är de inte så glada nu.
Kan vi enas om ett nytt superstabilt webhotell vi ska fly till?
Sen undrar jag hur det går till när ett nytt webhotell ska ta över våra konton?
Då måste ju EPS på nåt sätt lämna uppgifterna till dem?
Va jag förstått är det en enda kille som sköter hotellet.
Han är kanske sjuk?
Eller på semester? :e
Eller återuppspelade scenen från Falling Down och slog sönder servrarna?
Eller hällde kaffe på tangetbordet!
Tid för inlägg: 2003-07-19
Problem med DB01 (MS Access-servern). Problemet väntas lösas senast 16.00
Tid för inlägg: 2003-07-10
Under de senaste dagarna har det varit problem med vissa siter inkl. vår egen www.epsab.com. Problemen berodde främst på ett fel i Linux filsystem vilket ledde till ostabilitet och downtime. Mailen har dock fungerat i största möjliga utsträckning under denna tid och problemet drabbade alltså främst webaccessen.
Tid för inlägg: 2003-07-08
Vi har problem med hastigheten till servrar/nät vilket medför längre svarstider än normalt. Vi jobbar på problemet och hoppas på en snar lösning.
Tid för inlägg: 2003-06-30
Under förmiddagen hade vi problem med ASP-motorn vilket resulterade i problem att visa ASP-sidor. Problemet är nu avhjälpt.
Jag snokade reda på hand mobilnummer för ett bra tag sen. Han har fått SMS av mig idag ang. att det inte går att maila honom. Jag byter till aleborg.se, har redan stängt ner sidan på EPS..
Kan du få fram mail till epsab.com? Det kan inte jag. :(
I värsta fall får jag väl skicka ett brev med posten... ;)
Jag har aldrig använt emailet iom jag inte har kört min sida officiellt än.
Jag funderar på https://www.24-7.se eller https://www.space2u.com
Det e samma bolag egentligen.
Jag har monitorerat en av deras domäner i ett halvår.
Uptime 99.95% !
Så det e riktigt bra. Fast de är dyra om man kollar på bandbredd.
Den andra jag kollat är webhotellet.org.
De hade blygsamma 99.28% på en av deras domäner.
Men de har mycket mer bandbredd.
Berätta mera... Funderar nämligen på att hyra server där... :l
Poffe skrev:
Jag har bara posetiva erfarenheter av dem. Snabb och personlig support och stabila servrar. Har aldrig varit några problem alls vad jag kan minnas.
Vi hade ett avtal som innebar att jag hade ett rätt stort konto mot att jag lade annonser på hemsidan.
Inget konstigt med det, stabiliteten var helt okej. Problemen jag upplevde som oseriösa var när de bytte server och helt plötsligt "glömde av" mitt konto - bara för att jag inte var en "vanlig kund". :( Dessutom fick jag inte speciellt snabba svar.
Andra gången det blev tokigt så försvann mitt konto helt plötsligt. När jag mailade och frågade vad som hänt fick jag svaret att de kollat efter deras banner på sidan, när de inte hittat den hade de mailat mig och tagit bort mitt konto.
Mailet de påstod sig skickat kom aldrig fram. x(
Anledningen att de inte hittade några banners på sidan var att jag hade flyttat dem till en mer välbesökt sida. Det kanske jag borde mailat dem och talat om, men jag trodde ju aldrig att de skulle radera mitt konto utan att först kolla att jag visste om det.
Hade de bett om svar, eller åtminstonde läskvitto via mail så kunde de ju lätt vetat om jag fått mailet ifråga.
Bara för att förtydliga det lite, detta är enbart personliga erfarenheter, jag är övertygad om att detta inte behöver tas som någon typ av dålig kritik gentemot webhotellet.org