En vanlig lista finns det gott om..
Man borde göra något unikt, en blandning mellan Webbhotellsguiden och Cint.
11 svar · 478 visningar · startad av GunnarD
Har skapat en lista över dom webhotel som ni här på wF rekomenderar, dock ej fullständig kommer att lägga in fler efterhand, om ni saknar någon så skicka ett PM till mig med följande info så lägger jag in det:
Namn:
URL:
E-Post:
Det finns också möjlighet att skriva in vad man själv tycker är bra med "sitt" webhotel, eller vad som inte är bra.
URL: http://www.gunnard.se/webhotel/
Får se hur den utvecklas.
En vanlig lista finns det gott om..
Man borde göra något unikt, en blandning mellan Webbhotellsguiden och Cint.
Jo, men tanken var att det skulle vara en lista över dom hotel som ni här på wF rekomenderar, har inga planer idagsläget på att göra en fullständiglista (om nu det går) över alla webhotell som finns, det är det andra som redan försöker att göra.
Och att ni här på wF skall komma med omdömen om webhotellen.
Jag skulle vilja ha lite mera info på en lista, typ hur mycket traik man får och hur dom ser på trafik.
Jag håller på att bygger en guide som kommer att komma upp på https://www.webbhotellsguiden.com . Det den kommer att innehålla är besökarnas recensioner, svartlistning, listning efter land, pris, tekniker, trafik osv.
' :o Är inte EPSab med på listan? Kanske inte många som rekommenderat på wF men har sett några iaf. ;)
.
Inte för att vara negativ, men den där listan ger ju faktist ingenting om man inte kan se vad det har samt vad det kostar osv.
Ställ upp alla konton/hotell i en tabell med omdömen o betyg eller liknande från folk här på wF så att man kan fatta beslut baserat på den infon.
Att jämföra kostnad/vad som ingår/bandbredd kan vara svårt att jämföra oftast har dom olika alternativ.
Skall man alltid jämföra ex. det billigaste?
Någon typ av betygsättning är på gång. Vad skall skalan vara?
Jag lutar åt 1-5 men är öppen för andra värden (ex. 1-10).
/red: tänkte lägga till EPSab men hittade inte deras mailadress eller hur man kontaktar dom, hittade endast ett formulär som man skulle skicka in.
btw. Vem som helst kan nu lägga in ett webhotel, ni behöver inte skicka ett PM till mig om detta.
Jag tycker vi kan låta Tengblad göra webbhotellsguiden och så kan vi ifrån wF hjälpa till med att fylla på fler webbhotell och skriva vad vi wF:are har för erfarenheter. Sen är det inte omöjigt att göra en "jämföra"-funktion så att man kan jämföra olika webbhotell. :)
raderat...
Har nu gjort om sidan, med jämna mellanrum körs nu ett perl script som hämtar information från Internetworld och Datormagazin (idags läget) vilka webbhotell dom har i sina listor och läggs upp som länkar direkt till resp. tidnings information om företaget.
Btw: Anledningen till att jag gör detta är att jag vill lära mig mera om perl (regexp och databasekoppling) och php. Sedan om det kan ge info som är intressant för andra är en "biverkning" :)