Jag? Full?
Aldrig ;)
Forum liknande webForum
101 svar · 3 810 visningar · startad av Skarre · sida 2 av 6
Frågan, av Skarre
Jag har bestämt mig för att lämna wF bakom mig och undrar om någon kan tipsa om ett forum liknande webForum, med inriktning på webbutveckling etc. Det viktigaste är att det är ett populärt och välbesökt forum. Alla förslag är välkomna!
Läs frågan i sin helhet →SirPeter skrev:
Skarre skrev:
så om jag slipper kontakt med Del Pero blir jag nog kvar.
Det slipper du knappast med tanke på att du uppenbarligen inte har begripit att det finns regler på wF som skall följas.
Jag ber dig att inte tilltala mig förrän jag tilltalat dig med tanke på att du tillhör samma ***** gäng som Del Pero. Asteriskerna får du tolka precis hur du vill.
Håll dig borta, långt borta.
Är denna tråd ett skämt?
Skarre: Snälla, förväntar du dig verkligen seriösa svar..? :q
Om så är fallet tror jag inte ovanstående svar ökar dina chanser att få dylika svar.
Med andra ord: lägg ner! :l
Jag letar faktiskt också efter ett nytt forum. Jag hade gärna hittat ett där det finns folk med mycket kunnande och erfarenhet kring utveckling av MSHTML-WYSIWYG-editors. Någon som känner till något sådant forum? :)
dectgap den är nog inte ett skämt,
23057023457034750347503745073450734 kr på att denna tråd antingen kommer försvinna trådlöst eller låsas.
ett nytt forum letar jag inte efter, men är inte lika aktiv här längre.
Använder forumet när jag behöver hjälp...
Numera när man "browsrar" caféet så spyr man bara på alla trådar.. :x
JAre skrev:
Numera när man "browsrar" caféet så spyr man bara på alla trådar..
humm... finns en hel del inbördes beundran trådar också...
där det bara är fjäsk och skit så det får en att må illa.... många "veteraner" verkar vara högre "uppsatta" än andra nyreggade, märks TYDLIGT att det är stor favorisation. exempel : http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=647763#post647763
finns också en hel del trådar med bara hyllningar till hur bra och mysigt wF är. vissa avdelningar är hur bra som helst med aktivt hjälpfolk,
En kanal där man får se hur moderatorer osv verkligen är, är i #webforum yeah där är verkligen funky kul
jaja lämnar wF nu hoppas ingen kommer sakna mig, för jag saknar inte er.
hare så jävla bra hej
red : var bara tvungen : jag gillar inte tengblad heller
Tråkigt att folk inte förstår att https://www.webforum.nu och #webforum inte har med varandra o göra. Jag har blivit kickad/bannad en jäkla massa gånger av Bire och andra moderatorer utan någon större anledning. Men det är inte webforum.nu's fel. Det skulle inte hända här...
Och sen i tråden du nämnde kan jag inte se någon favorisation. muskot är knappast nyreggad. Och SirPeter har rätt om att man bör använda funktionen "Rapportera till moderatorn".
Jag tycker wF är suveränt när man har frågor kring webbrelaterade saker eller annat datorrelaterat. Bara i lite mer specialinriktade områden man inte kan få hjälp inom... :)
#webforum har inget med http://webforum.nu att göra.
webForum är förövrigt en plats på nätet där varje individ själv får avgöra om han/hon vill besöka.
Om det nu är så att man spyr galla över vissa trådar eller avdelningar på webForum, varför läser/besöker man dessa?
Om det är så att man inte tycker om webForum så är väl det enklaste att inte besöka webbplatsen. Det finns hundratals andra forum på nätet.
Sen så tycker jag att de som snackar om inbördes beundran mest verkar vara avundsjuka. Avundsjuka på att vissa har bra kontakt med varandra, träffas IRL ibland, o.s.v...
Vilket nätverk ligger #webforum på ?
Dalnet vare visst.
Erik Juhlin skrev:
Och sen i tråden du nämnde kan jag inte se någon favorisation. muskot är knappast nyreggad. Och SirPeter har rätt om att man bör använda funktionen "Rapportera till moderatorn".
Det jag opponerade mig mot var inte själva felpostningen, utan att den tidigare så hårda attityden mot felpostningar helt plötsligt var som bortblåst. Det verkade som att det var okej att vissa medlemmar gör som de vill.
muskot>> Du verkar inte se någon skillnad på medvetet felpostade och felpostade trådar fortfarande.
Alla kan göra fel men gör man det medvetet för att det, som det ofta beror på, finns fler som läser trådar i vissa forum så svarar iaf inte jag på det om det så skulle vara kjell som ställer frågan.
Jag tror att muskot invände mot att ingen "noterade" felposten, hade det varit någon nyregistrerad hade första inlägget i tråden varit "dumjävel, håll käften, fel forum jävla idiot" eller något liknkande, men nu var det ju Bire...
Det är ju iofs upp till de som brukar kalla andra för idioter och dumjävlar för att någon postar fel, för min del räcker det gott och väl med att rapportera samt att strunta i att svara på frågan tills den ligger i rätt forum om det handlar om en medveten felpostning.
Erik Juhlin:
nu har jag ifs inte pratat om inbördes beundran eller nåt sånt (även om jag håller med om det, men jag skulle mer vilja kalla det för svågerpolitik), men det är inga åsikter jag tycker man behöver framföra här (angående inbördes beundran, dock går svågerpolitiken ut över dom flesta), för det är, utan å svära, ett forum. Ärligt talat. Ett forum.
Om nån är avundsjuk på folk som träffas på ett forum och har bra kontakt så är det nånting väldigt fel. Herregud, jag menar jag har träffat folk och sånt jag snackat med på Internet först - men det skulle aldrig kunna ersätta mitt sociala liv. Om folk träffar sig å får barn och allt sånt dom har fått här, grajt - men om nån skulle vara avundsjuk på det (nu menar jag inte det här negativt för dom som har träffats, fått barn osv) så stäng av datorn - gå ut i verkligheten och skaffa vänner. Det är inte så svårt som det verkar.
Vill förövrigt kommentera svågerpolitik lite till.
Det förekommer på webforum, utan tvekan. Det är lite synd, särskilt när man ser hur vissa med 5000+ inlägg får tramsa hur mycket dom vill, medans folk med 10 inlägg är världens idioter om dom skriver en smilie på fel ställe.
SirPeter skrev:
muskot>> Du verkar inte se någon skillnad på medvetet felpostade och felpostade trådar fortfarande.
Alla kan göra fel men gör man det medvetet för att det, som det ofta beror på, finns fler som läser trådar i vissa forum så svarar iaf inte jag på det om det så skulle vara kjell som ställer frågan.
Har man varit aktiv på forumet i flera år borde man väl inse att att MSN-problem inte ska ligga i Caféet? Bara för att man inte skriver "jag vet att detta är fel forum, men..." behöver det inte vara omedvetet.
Viking har en poäng i det han skriver, även om det är sällan man ser att någon använder just de orden.
Hur många gånger har inte folk klagat med olika trådar?
Jag säger som många andra, passar det inte, så dra. Vi klarar oss utan era klagomål...

![[AMD]Zmasters avatar](/av/3411.gif)