Handlar man kläder på internet kan man oftast köpa dem som inte finns att köpa ens ort, särkillt om man bor på en mindre och dessutom brukar det vara billigare. Problemet är att man inte kan avgöra kvalite och passform genom en webshop.
Edit:
Meningen var att jag skulle göra en röstning här men glömde bocka för rutan och tydligen kan jag varken göra det i efterhand eller radera tråden så jag får väl hitta på alternativ här i stället ;)
1. Handlar alla kläder på internet
2. Har handlat kläder på internet men brukar inte göra det
3. Har aldrig handlat kläder på internet och kommer inte göra
4. Har aldrig handlat kläder på internet men kan tänka mig göra det
Har handlat några gånger, brukar fungera bra. Har uteslutande köpt t-shirts och tröjor. Är butiken någorlunda seriös brukar de ange diverse mått på plaggen, så man lättare kan avgöra om de kommer att passa. Finns bara bilder och standardstorleksangivelser är det omöjligt att avgöra om plagget passar. Storleken S kan ju vara alltifrån för liten till stor som ett tält.
Jag skulle dock inte våga köpa byxor utan att prova dem innan. Finns ju ganska många skumma passformer på byxor.
Alternativ 2 kanske passar mig.
T-shirts går bra och kanske plagg som jag testat i butik före som jag vet passar men kan få till ett lägre pris på nätet. Annars inte.
4. Inget av ovanstående passar
Har aldrig handlat på nätet, men kan tänka mig att handla mössor, strumpor och sådant som man inte direkt behöver prova.
Jag brukar handla rätt mycket kläder på nätet. Dock brukar det handlas från zoovillage och mestadels märken som jag någon gång köpt i en affär. Så man vet hur storlekarna är.