MMika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg
GunnarD skrev:
Jo, men diskussion handlade om kbit/s
Mitt rekord är runt 70kbit/s tror jag(om man bortser från FTP).
Så det vanliga felet/missförståndet har inträffat igen, det är svår att skilja mellan bit och Byte. :)
Skrev fel, ska naturligtvis vara kB och inte kBit. :)
EerikMedlem sedan dec. 1999693 inlägg fiddler: tufft, har du hört från någon mer som använder spray vad de fått för intryck?
lutar åt att televerket kommer in i mitt hem igen om inget plötsligt händer...
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Mr. N. skrev:
Apropå hastighet:
Uppnått med Telia 0,5 Mbit ADSL. ;)
DC++ ballar ur lite ibland tydligen.
Kan tänka mig att antingen DC++ skriver i kbit men säger kB eller också så är du en lyckligt lottad männska. :e
MMizzKMedlem sedan juni 2003410 inlägg telia är bra, men spray e dock lika bra... plus att det har lägre priser... själv har jag telia och har haft det i två år utan större problem och längre avbrott, mkt bra tjänst. Tycker dock att telia/skanova som bolag utnyttjar sina kunder. och tycker att deras monopol e för j-ligt.
Skulle byta till spray men enligt telia så gick det inte, vet inte om d är telia fuffels. För att enligt spray så skulle d inte vara några problem...=)
Valet är ditt, men med tanke på att spray och telias tjänst är samma så skulle jag välja spray.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg För tusan, skaffa inte Telia ADSL, finns ingen anledning att betala 375 kronor i månaden när du kan betala drygt 75 kronor mindre för Bostream istream eller Spray ADSL.
Bostream och Spray kör ju i princip samma tjänst som Telia (samtliga säljer bara vidare Skanovas ADSL-tjänst). Största skillnaden är att du loggar in via PPPoE (Bostream, Spray m. fl.) istället för elas (Telia). PPPoE har bredare stöd för autoinloggning bland ADSL-modem och bredbandsrouters än elas, vilket är ytterligare ett argument som talar mot Telia.
Telias ADSL-kundtjänst suger förövrigt, så den är inte heller värd de extra pengarna. Hade jag varit i dina kläder hade jag valt Bostream istream för 298 kronor i månaden.
VVikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg Skaffa inte Telia ADSL... Bara en massa krångel och jävulskap, nere två gånger om dagen.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inläggJag ha Felia Adsl och jag får säga att jag inte haft några större problem, enda gången jag inte kommit in är när de bytat ip adress åt en. Därimot om vi snackar priset så är det en helt annan sak ;)
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggViking »
Var bor du?
Om man ska gå efter svaren i den här tråden så är du den enda som blir av med uppkopplingen två gånger om dagen. :o
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggOch i Örnsköldsvik så ligger nätet nere två gånger om dagen? :o
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inläggJag kör Telia ADSL sedan 2 år snart, inga problem alls.
Har större problem med mitt modem som på senaste tiden startar om ibland för den tappar kontakten med stationen, vet inte varför, inte Telia heller.
Mvh
Jan-Olov
AntesonMedlem sedan juni 2003115 inläggJag vet inte hur länge jag har haft telia, men det är länge, och det har aldrig krånglat för mg....
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Telias ADSL-tjänst fungerar bra, men det gör de andra operatörernas också, vilket gör att det inte finns någon som helst anledning att betala Telias ockerpriser.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggJag betalar 275 sek/mån för Telia ADSL. Är det att räkna som ocker?
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Ja, egentligen. Med tanke på att jag betalar 320 kr/mån för 10 Mbit.
Men det jag syftade på var dock de 375 kr, som de utan särskilda avtal (de flesta) får betala till Telia varje månad.
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inläggSärskilda avtal?
Jag betalar 275 kr, vad jag vet har jag inget särskilt avtal.
Sedan är det inte hastigheten på linan som avgör prissättningen (jo till viss del) det är hur mycket tekniken kostar operatören (Telia)
Om man skulle gå på kostnad så borde 10 MB faktiskt vara billigare än ADSL då det är en billigare teknik, men nu kommer hastigheten in i bilden, så priset går upp.
Men om du säger att Telia tar 375 kr så håller ju faktiskt mitt resonemang riktigt bra :)
Mvh
Jan-Olov
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
http://www.telia.se/pw/privat/link.do?channelId=-76431 skrev:
Månadsavgift: 375 kr
Att du betalar 275 kr i månaden kan t ex bero på att du är med i Villaägarna eller att din hyresvärd har någon form av gruppanslutningsavtal med Telia (eller något liknande).
Jag vet inte vad som gör ADSL så otroligt dyrt jämfört med den teknik BBB använder, men jag tycker ändå att 375 kr i månaden för 0,5 Mbit är i saftigaste laget. Bostream och Spray tar 298 respektive 299 kr i månaden för samma tjänst. Har man inte/kan man inte få någon avtal i stil med ovan nämnda är alltså dessa att föredra framför Telia.
MMika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Jag(läs: far min ;) ) betalar 325:-/mån för ADSL från Telia, avtal via Villaägarna. :)
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Surfa på syrrans ADSL 250 igår och det gick ner stup i kvarten.
EerikMedlem sedan dec. 1999693 inlägg det här blir bara värre o värre.. (läs: svårare o svårare) ;) nu letar det åt spray istället. har haft deras modemabonemang nu i snart två år, har aldrig krånglat, o det lär la inte adsl-tjänsten göra heller.. va ska jag ta mig till?!