Det jag hänger upp mig på är att denne "Petter Alsmark" och ett par andra kontaktat mig, och även andra, han har bett andra om en exakt kopia av HN, osv.
Jag blir så trött på alla som springer runt och rippar, ber folk att fixa kopior osv, jag vill hindra det i framtiden, genom att skaffa något mer skydd än copyright, som ijuförsig räcker.
Om jag ska vara ärlig så ser jag inte så mycket likheter mellan sidorna.
HN var dock några (läs: många) snäpp fräschare. ;)
/r Kanske ska svara lite på frågan också.
Tyvärr går det ju inte att skydda dina visuella verk mer än med copyright, där det kan gå så långt att en domstol får avgöra om likheten kan räknas som intrång på din copyright.
/r2 Lägg in en sån där hyperirriterande höger-mus-klick-javascript-bah-trams-grej annars. :x
Jag tycker det inte heller var speciellt likt, sen kan man ju också tänka, när andra vill kopiera ens sida så måste det ju bero på att man har gjort en bra sida, eller hur? Men visst.. jag håller med dig om att det inte är speciellt roligt.
Man vet att han heter Eitraz, eftersom när man klickar på hans namn på sidan så kommer hans e-mail upp med namnet Eitraz.
Jag tycker det inte heller var speciellt likt, sen kan man ju också tänka, när andra vill kopiera ens sida så måste det ju bero på att man har gjort en bra sida, eller hur? Men visst.. jag håller med dig om att det inte är speciellt roligt.
Man vet att han heter Eitraz, eftersom när man klickar på hans namn på sidan så kommer hans e-mail upp med namnet Eitraz.
Det var inte min mening att mena på det heller, är inte mycket, men flera har kontaktat mig, men utgett sig för att heta olika saker, och sagt lögner, att sära emellan seriösa och oseriösa blir riktigt svårt.
De anlitar en för jobb och lovar betala, man får inga pengar, sedan påstår han sig ha en bror som också anlitat för en sak, som ej heller betalar, sen påstår sig hans farsa vara inne på msn och säga att den ene av bröderna gråter jättemycket över detta och endast är 11 år, men han sagt att han är 18 år, dagen efter får man höra att han haft problem med banken osv osv, och jepp. Allt detta har jag fått höra.
Sedan ser man en sajt med namnet FotbollNytt av honom, och t.ex. bakgrund är samma fast mörkare.
Vi har www.fotbollsnytt.com, han säger sig ska regga www.fotbollnytt.com.
Jag tycker jag ser en hel del likheter, helt klart är HN mycket snyggare :D
Men kolla bara på menyerna, exakt lika med text, röst sak på andra sidan.... helt klart rippoff x(
Jag tycker inte alls de verkar lika i designen! Har iofs bara kollat på förstasidan. Och att ha en logotyp i topp, en länkmeny till vänster, en poll till höger och text i mitten är väll inte så nyskapande?
Jag tycker inte alls de verkar lika i designen! Har iofs bara kollat på förstasidan. Och att ha en logotyp i topp, en länkmeny till vänster, en poll till höger och text i mitten är väll inte så nyskapande?
Men läs gärna hela tråden innan du ger kommentarer!
Det var inte min mening att mena på det heller, är inte mycket, men flera har kontaktat mig, men utgett sig för att heta olika saker, och sagt lögner, att sära emellan seriösa och oseriösa blir riktigt svårt.
De anlitar en för jobb och lovar betala, man får inga pengar, sedan påstår han sig ha en bror som också anlitat för en sak, som ej heller betalar, sen påstår sig hans farsa vara inne på msn och säga att den ene av bröderna gråter jättemycket över detta och endast är 11 år, men han sagt att han är 18 år, dagen efter får man höra att han haft problem med banken osv osv, och jepp. Allt detta har jag fått höra.
När jag sa att det inte var min mening att mena på det menar jag alltså att jag inte pekade och sa att de var jättelika, men en del grejor är direkt tagna, men det har inte med saken att göra. Han anlitade folk för att göra en exakt kopia, men såvitt jag förstått det så ville ingen.
Zmaster]Snart blir jag irriterad faktiskt :P
Wiberg. Svara nu ärligt, läste du alla inlägg?..skulle inte tro det :)
Nej, jag läste bara ditt första och hoppades på att det inte framkommit något nytt innan jag gav mig in i diskussionen... Anar jag att jag hade fel? ;)
Det jag hänger upp mig på är att denne "Petter Alsmark" och ett par andra kontaktat mig, och även andra, han har bett andra om en exakt kopia av HN, osv.
Det är väl bara att säga "nej" till folk som vill ha exakta kopior? Det gör jag.
jag vill hindra det i framtiden, genom att skaffa något mer skydd än copyright, som ijuförsig räcker.
1. Ända sättet att få folk att fråga efter kopior av din site är nog att stänga din e-postadress.
2. Det finns inget sätt att hindra besökarna från att sno din site så länge det är HTML-sidor.
Jag menade inte på ripoff, men men..
Syftade inte alls på något sådant, bara blev trött på allt.
Sedan hittar jag https://www.sakerhetssidan.com , via wF här, fatta att det snurrar runt i skallen..