Enligt tidningen Internetworld så ska detta vara sveriges näst bästa sajt: http://www.eniro.se/
Tycker i och för sig inte att det är något större fel på sajten, men att det skulle vara sveriges näst bästa hemsida kan jag nog inte hålla med om. (sr.se blev för övrigt utsedd till sveriges bästa hemsida.)
(svt.se blev för övrigt utsedd till sveriges bästa hemsida.)
Sveriges Radio var det, inte SVT.
Blårand skrev:
Sedan hade man modet att även utse sveriges sämsta hemsidor. Inte heller där ger jag tidningen speciellt mycket medhåll.
Att SAS olyckligtvis råkar blanda svenska och engelska är ju ingen höjdare men i övrigt är det inte större fel på sajten tycker jag. Bokar alltid mina flygresor den vägen och det är gjort på knappt tio minuter.
Blårand skrev:
Men för att sammanfatta det hela: "När det gäller att bedömma hemsidor, så finns det nästa lika många olika uppfattningar som antalet sidor!"
Jepp så var det. Här kan du läsa vilkoren för programvaran man kan ha otur att råka ladda ner. Det blir en räkning på 299 spänn det. Fy fan x(
Fast frågan är om de rent lagligt kan få ut några pengar från ungdomarna eller dess föräldrar, då mindreåriga inte får ingå sådana avtal? Men den här bluffgrejen kan ju förklara sidan placering på bottenlistan :)
Aftonbladets 5:e plats på listan kan starkt ifrågasättas, då jag tycker aftonbladet har en av de mer "plottriga" hemsidorna på nätet :OO
Jag undrar lite på vad dom kolla egentligen.. :OO :l
Från InternetWorlds hemsida: "..uppfyller nämligen samtliga av de krav vi ställer på en vinnarsajt - aktualitet, bra gränssnitt, hög kvalitet och intelligenta tillämpningar av de möjligheter Internet erbjuder..."
Jag tror att eftersom det är föräldrarnas dator. Så har de ansvar vad som händer med den ?
Tror att Blårand har rätt. Räkningen behöver inte betalas om det är en minderårig som accepterat avtalet. Tror jag läste om det i InternetWorld eller nåt...
Redigerat:
Tydligen bästalistan ser jag nu! Med motiveringen "..Ett interaktivt uppslagsverk, lika enkelt att hitta i som att bidra till. Wikisajten Susning.nu slår oss med häpnad varje gång och visar nätet från dess allra bästa sida..."
Eniro fick en klar lättillgänglig plats i mitt länkbibliotek. Väldigt användbar sida måste jag säga.
Däremot hur de efter långa och krångliga diskussioner kommit fram till denna lista, samt 10(0) sämsta, det har jag svårt att se. Måste glidit från ämnet ett par gånger. ;)
Susning.nu är kanon, även om den inte är speciellt snygg. Aftonbladet, som hamnade ännu högre, ser ju betydligt värre ut, speciellt om man surfar med en annan browser än IE.
Dock tycker jag att det är märkligt att Pricerunner hamnar på en sjätteplats, med tanke på hur de beter sig. De står ju knappast på kundens sida.
För övrigt är det oerhört stört av IDG att endast länka till de tio högst placerade sajterna.