webForumDet fria alternativet

Sveriges näst bästa hemsida...???

Webbutveckling

29 svar · 940 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

Enligt tidningen Internetworld så ska detta vara sveriges näst bästa sajt: http://www.eniro.se/

Tycker i och för sig inte att det är något större fel på sajten, men att det skulle vara sveriges näst bästa hemsida kan jag nog inte hålla med om. (sr.se blev för övrigt utsedd till sveriges bästa hemsida.)

Sedan hade man modet att även utse sveriges sämsta hemsidor. Inte heller där ger jag tidningen speciellt mycket medhåll. Finns betydligt sämre sajter. Den som själv vill kika på topplistan, kan och grubbla å´fundera lite, kan använda följande länk. ;)
http://internetworld.idg.se/ArticlePages/200306/05/20030605114119_IW861/20030605114119_IW861.dbp.asp

Men för att sammanfatta det hela: "När det gäller att bedömma hemsidor, så finns det nästa lika många olika uppfattningar som antalet sidor!" :) ;)

Medlem sedan mars 200379 inlägg

Snyggast.com

Lockas till föräldranas pengar? Kostar det på något vis?

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Skum lista :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Re: Sveriges näst bästa hemsida...???

Blårand skrev:

(svt.se blev för övrigt utsedd till sveriges bästa hemsida.)

Sveriges Radio var det, inte SVT.

Blårand skrev:

Sedan hade man modet att även utse sveriges sämsta hemsidor. Inte heller där ger jag tidningen speciellt mycket medhåll.

Att SAS olyckligtvis råkar blanda svenska och engelska är ju ingen höjdare men i övrigt är det inte större fel på sajten tycker jag. Bokar alltid mina flygresor den vägen och det är gjort på knappt tio minuter.

Blårand skrev:

Men för att sammanfatta det hela: "När det gäller att bedömma hemsidor, så finns det nästa lika många olika uppfattningar som antalet sidor!"

Så sant som det är sagt.

Hittade dock inte min sajt på listan. ;)

Re: Re: Sveriges näst bästa hemsida...???

Dryden skrev:

Sveriges Radio var det, inte SVT.

Stämmer, måste ha sluntit med tangenterna. Har korrigerat felet nu, så att det står "sr.se" :) ;)

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

Skoog2000 skrev:

Snyggast.com

Lockas till föräldranas pengar? Kostar det på något vis?

Om man är oförsiktig kan man råka ladda ner något program som ringer upp en modempool. Något som kostar några hundra.

Har för mig att det var så det ligger till...

Jepp så var det. Här kan du läsa vilkoren för programvaran man kan ha otur att råka ladda ner. Det blir en räkning på 299 spänn det. Fy fan x(

sorhh skrev:

Jepp så var det. Här kan du läsa vilkoren för programvaran man kan ha otur att råka ladda ner. Det blir en räkning på 299 spänn det. Fy fan x(

Fast frågan är om de rent lagligt kan få ut några pengar från ungdomarna eller dess föräldrar, då mindreåriga inte får ingå sådana avtal? Men den här bluffgrejen kan ju förklara sidan placering på bottenlistan :)

Aftonbladets 5:e plats på listan kan starkt ifrågasättas, då jag tycker aftonbladet har en av de mer "plottriga" hemsidorna på nätet :OO

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Jag tror att eftersom det är föräldrarnas dator. Så har de ansvar vad som händer med den ?

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Jag undrar lite på vad dom kolla egentligen.. :OO :l

Piiip skrev:

Jag undrar lite på vad dom kolla egentligen.. :OO :l

Från InternetWorlds hemsida: "..uppfyller nämligen samtliga av de krav vi ställer på en vinnarsajt - aktualitet, bra gränssnitt, hög kvalitet och intelligenta tillämpningar av de möjligheter Internet erbjuder..."

Nickemannen skrev:

Jag tror att eftersom det är föräldrarnas dator. Så har de ansvar vad som händer med den ?

Tror att Blårand har rätt. Räkningen behöver inte betalas om det är en minderårig som accepterat avtalet. Tror jag läste om det i InternetWorld eller nåt...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker att tiondeplatsen var bäst: https://www.susning.nu

Web-Tor skrev:

Jag tycker att tiondeplatsen var bäst: https://www.susning.nu

På bästalistan eller sämstalistan :q

Redigerat:
Tydligen bästalistan ser jag nu! Med motiveringen "..Ett interaktivt uppslagsverk, lika enkelt att hitta i som att bidra till. Wikisajten Susning.nu slår oss med häpnad varje gång och visar nätet från dess allra bästa sida..."

Driver dom med oss :q

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Eniro fick en klar lättillgänglig plats i mitt länkbibliotek. Väldigt användbar sida måste jag säga.

Däremot hur de efter långa och krångliga diskussioner kommit fram till denna lista, samt 10(0) sämsta, det har jag svårt att se. Måste glidit från ämnet ett par gånger. ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Driver dom med oss

Varför skulle dom göra det? Det är ingen skönhetstävling. Susning är en kanonbra site!

Web-Tor skrev:

Driver dom med oss

Varför skulle dom göra det? Det är ingen skönhetstävling. Susning är en kanonbra site!

Designen var ju knappast någon höjdare. Grötigt värre, enligt min mening. :OO

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Susning.nu är kanon, även om den inte är speciellt snygg. Aftonbladet, som hamnade ännu högre, ser ju betydligt värre ut, speciellt om man surfar med en annan browser än IE.

Dock tycker jag att det är märkligt att Pricerunner hamnar på en sjätteplats, med tanke på hur de beter sig. De står ju knappast på kundens sida.

För övrigt är det oerhört stört av IDG att endast länka till de tio högst placerade sajterna.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Var tog Passagen vägen? Det är den värsta sida jag vet, vi använde den som skräckexempel på människa-datorinteraktionskursen jag gick i våras... :OO

muskot skrev:

För övrigt är det oerhört stört av IDG att endast länka till de tio högst placerade sajterna.

Jo, det är kasst av dom att inte skikca med en länk. :(
Man är ju även nyfiken på hur vissa av de sidorna ser ut.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)