Idag komdet ett bre från Powernet om att de säger upp avtalet och att bredbandstjänsten slutar att fungera den 1:a Juli.
Jag som hade det gratis också eftersom jag hade samlat ihop alla beställningar i området.
Så nu ska jag beställa nytt bredband. Det verkar luta åt bostream men frågan är bara vad jag ska beställa.
Hur är skillnaden mellan istream och xstream?
Företagsabonemangen är ju dyrare men är de bättre?
Det står på Xstream att startavgiften för modemet är 2495 + 100 kr i frakt.
Lite längre ner står det att modemet endast lånas. Om jag betalar 2495 för modemet vill jag ju äga det.
Kan man inte köpa ett modem själv och enbart hyra tjänsten?
Något speciellt modem man måste köpa och vad kostar det?
För att kliva direkt på modemfrågan, jag köpte ett Alcatel One Touch Home och körde det på Telias företagsabb. 2mbit , funkade smärtfritt, numera kör min far det på BoStreams 2.5mbit´s tjänst.
Det modemet går att få tag i för 5-600:- begagnat.
Om BoStreams företagsabbonemang skiljer sig ifrån Telia vet jag inte, dock hade jag under Augusti -> Mars inte ett enda avbrott på mitt företagsabb @ telia.
UlfT: För dyrt tycker jag, dessutom tankar jag nästan aldrig hem något förutom en och annan mp3 låt.
Dyrt? Jag vet inte vilka priser du har tänkt dig. Det pris som jag har sett för detta, 399 kr/m är vad jag just nu betalar för en 2,5 MBit/s-förbindelse med BoStream. Så för mig blir det ingen skillnad i pris, bara i hastighet.