Vad står det i avtalet? Kolla där och se vad du kan kräva eller inte.
Det här är rent deprimerande. Har sedan nästan ett år tillbaka Telenordias adsl. Det har knappt fungerat acceptabelt. Nerkopplingar hela tiden, anslutningsproblem, mailkonton som strular mm. Sen i torsdags försökte jag skicka iväg några mail, men fick upp en massa icke-roliga felmeddelanden istället. Det har ju hänt förut så jag väntade ett dygn (brukar lösa sig då), men det fungerade fortfarande inte. Har sedan dess försökt skicka då och då samt skickat ett mail (via deras kontaktformulär på hemsidan) och klagat lite. Har ingen lust att sitta i telefonkö (~80 minuter kö senast), så jag har inte ringt. Det har inte stört mig så enormt mycket, iom. att jag kan skicka via andra mailkonton, men idag upptäckte jag att det inte ens gick att skicka mail TILL mig.
----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <slask@minmail.net>
----- Transcript of session follows -----
... while issuing MX query to ns2.dcs.net
554 DNS server responded with 3 (Domain Not Found)
Nu har jag klagat lite, men så till frågan:
Om det levereras mailkonton till ens Internetabbonemang, kan man då inte kräva att åtminstonde de inkommande mailen ska komma fram (förr eller senare)?