Det finns ju så många sådana listor redan, om man kollar på rellaterade länkar i detta forum så finns t.ex. http://wh.datormagazin.se vilket är en väldigt bra lista.
Tycker det känns lite onödigt att ha en sån lista här med
6 svar · 314 visningar · startad av Rickard
Hejsan allihopa.
Har tittat igenom denna del av foumet efter webhotellsfrågor, jag ser ständigt frågor om vart man hittar billiga webhotell, vad man bör leta efter, klagomål på webhotellägares reklam etc.
Då jag själv är webhotellägare, så ligger det ju givetvis i mitt intresse att göra reklam, dock försöker jag att hålla mig till olika forum's uppsatta regler och förordningar.
Men då andra inte riktigt kan se vart gränsen går (Inga nämnda, inga glömmda), så varför inte skapa en speciell del av forumet för detta, där webhotellägare kan få möjlighet att lägga till en liten annons som påvisar att dom finns, vad dom erbjuder och till vilka priser.
Självklart under kontrollerade former där en moderator måste godkänna detta, ex. genom att en webhotellägare skickar in sin annons till en moderator, och moderatorn läser igenom och ser om det är lämpligt att lägga upp den.
Detta kan ju också minska detta eviga tjat från folk som söker webhotell, eftersom dom har chansen att se alla webhotellen samlade under ett tak.
Sen är väll självklart att det kommer finnas frågor som ex. "Kan ni tipsa om vilket i listan som är bäst"... men det kanske vore en ide iaf?
eller vad säger ni andra? Framförallt moderatorerna?
Det finns ju så många sådana listor redan, om man kollar på rellaterade länkar i detta forum så finns t.ex. http://wh.datormagazin.se vilket är en väldigt bra lista.
Tycker det känns lite onödigt att ha en sån lista här med
Mjo, förvisso.
Vet om vilka listor det finns, jag finns med i dom flesta av dom.
Tänkte bara för att slippa masskladd med reklam och samma frågor hela tiden stup i kvarten.
Well, det är upp till er, det var en ide bara. =)
Det var en lite storm med sådana frågor för några veckor sedan med det verkar ha lungnat sig nu.
Men jag ska ändå lägga in en länk till detta inlägg i Staff-forumet så ingen moderator, forumledare och sådant missar det ;)
Själva grundideén är väl bra, men jag tycker nog att det kan kosta en slant. Bara för att möjligheten ges ska man väl inte få allt serverat på silverfat, Webforum är en ypperlig resurs för det mesta, och varför ska "vi" som kör webhotell få allt gratis när våra tjänster kostar pengar ?
Nä tack, om detta ska införas, ta en kostnad på 50-100 spänn per hotell och månad eller nåt. Har företaget inte råd med det, så vet jag inte om listan blir speciellt "seriös" ;)
Kontrollera med PRV eller liknande instanser så att det verkligen existerar som bolag. Finns för mycket leksaksföretag ute idag som svärtar ner på dom som verkligen försöker ha det som levebröd, har en känsla av att det kommer bli väldigt oorganiserat i en helt "fri" lista, mycket tjafs och mer jobb för moderators som kan lägga det jobbet på annat.
Lite ideér bara...
Idén är säkert jättebra Decibel men just det där med att ta betalt är inte riktigt webForum eftersom forumet är "det fria alternativet" dvs det drivs helt ideellt och utan några avgifter för någon.
Nej nej , naturligtvis så ska allt vara gratis för läsaren, men jag personligen anser att om ett sådan tråd eller vad man ska kalla det kunde vara belagd med avgift, eftersom i slutändan tjänar ju den som har annonsen pengar genom den.
Men ett gratisalternativ skulle också fungera, om det val välplanerat och strukturerat. (vilket iofs det mesta på webforum är)