webForumDet fria alternativet

Bästa ADSL leverantör

Bredband & telefoni

36 svar · 1 048 visningar · startad av Mr Kross

Medlem sedan sep. 200230 inlägg
Frågan#1

Vem kan tipsa om vilken ADSL leverantör som är den bästa. Med bästa menas snabbast respektive hyvsade priser. Tycker att Telia verkar lite slött. Finns det någta andra bra alternativ? Isåfall, hur snabba är dom samt var kostar det?

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg
Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Rekomenderar INTE telenordia.

lite ot:
Varför postar du en fråga om ADSL i Caféet? Passar den inte bättre i Internet & Webbtjänster?

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

för att få fler läsare ;)

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Spray funkar ypperligt för mig. 299.- /månaden.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Internet och adsl är överskattat. För en månadskostnad av 99:- kan jag skicka dig fem disketter varje månad med några utvalda hemsidor. garanterat spamfritt och rent från dumma banners. Det är bara att slå till nu. Börja prenumerera på Eureca S.K. IT-tjänster redan idag. Aldrig har jag haft så många kunder som nu! ;)

Nä, men om du kan få bostream så rockar dom. eget ip-nummer och snabbast (fast det kostar ju lite mer)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Telia funkar klockrent oavsett hur mycket skit dom får till höger & vänster på detta forum.
Jag har Telias ADSL hemma & har var varit utan internet i kanske 2 dygn totalt på över 2 år.
Har även Telias 2mbt ADSL på jobbet & det funkar lika bra, men det har en tendens att byta IP väldigt ofta vilket får vår förbannade LinSukkxRouter att få frispel, men det är ju inte Telias fel. ;)

Telia = Dyra & bra.. Oavsett vad AntiTeliaKlubben på wF säger!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Bire skrev:

Telia funkar klockrent oavsett hur mycket skit dom får till höger & vänster på detta forum.
Jag har Telias ADSL hemma & har var varit utan internet i kanske 2 dygn totalt på över 2 år.
Har även Telias 2mbt ADSL på jobbet & det funkar lika bra, men det har en tendens att byta IP väldigt ofta vilket får vår förbannade LinSukkxRouter att få frispel, men det är ju inte Telias fel. ;)

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Internet och adsl är överskattat. För en månadskostnad av 99:- kan jag skicka dig fem disketter varje månad med några utvalda hemsidor. garanterat spamfritt och rent från dumma banners. Det är bara att slå till nu. Börja prenumerera på Eureca S.K. IT-tjänster redan idag. Aldrig har jag haft så många kunder som nu!

Då kanske Peters Internet är ett alternativ =)
http://home.swipnet.se/snezzer/pi/

Btw, bra talat Bire :bire

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Spray har funkat klanderfritt sen jag skaffade det.

Medlem sedan dec. 2002789 inlägg

Bire skrev:

Håller med Bire här... Har också haft Telia länge, både ADSL och 020 internet. Aldrig haft några problem.

De kanske inte är billigast men det är en annan sak.

Undrar om problem med Telia beror på var man bor?

Telia suger! §e

bara en sån sak som att man måste logga in varje gång.. urk! :x

jaja..det kan ju fixas med program säger ni. tja.. om man tex ska spela X-box live så har jag för mig att det inte blir lika lätt.. vänta bara tills andra små prylar ska kopplas in med bredband. Telia är sveriges bromskloss för bredbandsutvecklingen i sverige.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Flyttad från Cafét

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

eureca skrev:

bara en sån sak som att man måste logga in varje gång.. urk!

Varje gång? Stänger du av datorn i några timmar så ja, då får du logga in igen. Förstår inte varför folk hänger upp sig på det. :q
Jag loggar in kanske en gång i kvartalet, om ens det. Kör i och för sig ComHem men det är samma inloggningsprincip - stänger man ner dator/modem i mer än en timme så får man som regel logga in igen och det är en process som går på tio sekunder.

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

det där emd inloggning, går det att ordna med en router så man slipper?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Undertecknad har router - telia och loggar nästan aldrig in.. Bara när telia fixar och trixar så verkar man få logga in igen..
Händer dock sällan.

Dryden skrev:

eureca skrev:

bara en sån sak som att man måste logga in varje gång.. urk!

Varje gång? Stänger du av datorn i några timmar så ja, då får du logga in igen. Förstår inte varför folk hänger upp sig på det. :q
Jag loggar in kanske en gång i kvartalet, om ens det. Kör i och för sig ComHem men det är samma inloggningsprincip - stänger man ner dator/modem i mer än en timme så får man som regel logga in igen och det är en process som går på tio sekunder.

jag snackar om x-box och andra prylar som kommer snart. telia tänker inte smart.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

jag snackar om x-box och andra prylar som kommer snart. telia tänker inte smart.

Vad har de tänkt/sagt om detta då?

cyprys skrev:

Vad har de tänkt/sagt om detta då?

logga in med en x-box är lite krångligt har jag fått för mig :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Men kära värld.. Har man inte en dator om man har bredband eller ska man enbart ha en X-box???

Datorn sköter inloggningen hur elegant som helst...

VAD är problemet egentligen? ;)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)