Hej.
Jag kan inte så mycket om script och så men jag undrar om det finns något färdigt nyhets script där det finns en admin sida och en kod att lägga in i html dokumentet där man vill att nyheterna ska publiceras.
Webhotelet jag har stödjer inte ASP eller PHP så jag undrar om det finns något annat sätt? typ i javascript kanske?
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggOm man ska kunna spara nyheter så krävs det att man kan använda någon sorts script på serversidan. ASP, PHP eller CGI.
Möjligtvis finns någon sorts gratistjänst som ligger på någon server ute på internet, som har nyhetstjänst. Det brukar dock sällan bli bra, eftersom den sortens tjänster brukar ha dåliga konfigurationsmöjligheter.
Min rekommendation: byt webhotell till ett som låter dig använda ASP eller PHP, och lär dig det ena.
Mvh
Någon som har adress till något "dåligt" nyhets grej som ligger på någon annan server.
Altså för mej går det bra med typ en gästbok som bara jag kan skriva i tex.
Någon som har någon länk?
Frågar man inte får man heller inte veta svaret.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inläggFlyttas från Webbutveckling - Övrigt
mvh Palle
Moderator webForum
Hejsan igen.
Jag mailade och frågade om de hade stöd för ASP på servern jag använder men det hade dom inte. Dom hade Stöd för SSI, Perl, Php4. Php4 är det samma sak som php? Nu kanske det finns nya möjligheter att fixa en riktig nyhetssida.
Någon som vet något gratis php-script som jag enkelet kan lägga in i mina .htm-filer?
en till fråga, behöver man ha någon databas tex MySol. Kan man ha typ ett .tex fil å spara det i eller liknande?
Palle: Du kan nog flytta det här till Php forumet nu.. :D
TtrexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg PHP4 är den idag nysate versionen av PHP om jag inte minns fel.
:)
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inläggKolla på http://www.hotscripts.com där finns en uppsjö scripts