Att en session är 30 minuter betyder att en inaktiv användare räknas som online i en halvtimme efter senaste aktion på sidan.
Vad gäller sweclockers storhet har jag ingen aning, eftersom jag aldrig besökt sidan.
Mvh
26 svar · 1 400 visningar · startad av m_soderlund
Jag surfade precis in på Sweclockers forum: http://forum.sweclockers.com. Det första jag ser är hur ofantligt många som är online: 449 stycken! Sedan ser jag att en session är 30 minuter för dem, betyder det att användare som loggar ut är aktiva i 30 minuter till, eller?
Är Sweclockers forum så välbesökt?
Att en session är 30 minuter betyder att en inaktiv användare räknas som online i en halvtimme efter senaste aktion på sidan.
Vad gäller sweclockers storhet har jag ingen aning, eftersom jag aldrig besökt sidan.
Mvh
Det är välbesökt.. men wF är bättre enligt mig.. en "liten" och tajt grupp..
Är så Sweclockers forum "större" än wF? Hm..
nej det tror jag inte... men sweclockers är inte bara ett forum... det är en stor databas med allt möjligt.
voigtann1 skrev:
nej det tror jag inte... men sweclockers är inte bara ett forum... det är en stor databas med allt möjligt.
Jojo, det vet jag. Men jag undrar ifall om de visar osann fakta om forumet för att framställa deras forum som fett, grymt, "vårt forum rockar" liksom?
sweclockers forum om pc och hårdcara och liknande slår wF lätt,
däremot har juh wF andra forum såsom café och annat...
m_soderlund skrev:
voigtann1 skrev:
Jojo, det vet jag. Men jag undrar ifall om de visar osann fakta om forumet för att framställa deras forum som fett, grymt, "vårt forum rockar" liksom?
Jag är faktiskt medlem på sweclockers forum och måste säga att en del av deras forum är välbesökta och innehåller en del bra information, om de håller sig till deras kärnämne; hårdvara. Däremot vissa andra forum, som t.ex. webbprogrammering / webbdesign, som är ett och samma, har stora brister både i engagemang, kunskap och stämning.
Jag blev nyligen avhyvlad av nån mes där inne för att jag förklarade något som han inte orkade, och la en kommentar om det. "Om du hade varit medlem i mer än en dag hade du nog förstått" skrev han. Till detta hör den roliga paradoxen att killen inte ens varit medlem lika länge på swec som jag varit moderator på wF. :e
Därmed lämnade jag dem åt deras öde. :OO
Bra Override! *tummen upp*
Så wF är större än Sweclockers forum, alltså?
m_soderlund skrev:
Så wF är större än Sweclockers forum, alltså?
Eh, nej.
sgtpepper skrev:
m_soderlund skrev:
Så wF är större än Sweclockers forum, alltså?Eh, nej.
Har du statistik som man kan få se? *intresserad*
sgtpepper skrev:
m_soderlund skrev:
Misscalculation från min sida.
WebForum är nog inte större, men det beror givetvis på vad man mäter i.
RED. Störst != Bäst
m_soderlund skrev:
sgtpepper skrev:
m_soderlund skrev:
Har du statistik som man kan få se? *intresserad*
Se ditt första inlägg. *ointresserad*
SweClockers.com: Diskussionsforum
Registrerade medlemmar: 20380
Antal trådar: 55593
Antal inlägg: 561615
Webforum:
Medlemmar: 5.454
Antal trådar: 72.443
Som alltid; bättre liten och rapp än stor och slapp... :e
Ussh, jag vände fortare än snabbt på det där stället.
Reklam....blääääääää :x
Man kan inte jämföra Sweclockers med wF, det är två olika forum. Vill jag snacka hårdvaruprylar så surfar jag till sweclockers.com, vill jag prata motorcyklar så styr jag kosan till sporthoj.com, bikeproject.com eller t955i.net och vill jag prata programmering, webbprylar och allmänt snack så väljer jag wF.
Det finns forum för alla intressen, wF är inte bäst på allt så det är tämligen ointressant att jämföra två skilda forum baserat på antal användare etc. och försöka kora en vinnare.
Varför inte slå ihop alla forum? :)
Matti skrev:
SweClockers.com: Diskussionsforum
Registrerade medlemmar: 20380
Antal trådar: 55593
Antal inlägg: 561615Webforum:
Medlemmar: 5.454
Antal trådar: 72.443
Det där är inte hela sanningen iom att sweclockers rensar gamla trådar då och då pga att servern inte pallar trycket annars. Därför ser antalet trådar enormt färre ut än vad det egentligen har varit totalt.