webForumDet fria alternativet

Så fort man lärt sig hemsidor så ska man hjälpa andra med det...

Småprat

65 svar · 1 658 visningar · startad av sthlmkillen88 · sida 3 av 4

Frågan, av sthlmkillen88

Dagligen skapas nya sidor i stil NamnWebb och alla innehåller samma sak. Scripts, gästbok, och lite annat. Det finns helt enkelt inte plats för fler. Förresten tror jag aldig man kan skapa en site om webbutveckling och få mer än 2000 unika besökare/dag. Dock vet jag att bravenet har fler besökare än aftonbladet.se. Webbutvecklingssidor är döda that´s it. Det verkar som om när man har lärt sig lit

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2003141 inlägg

sorhh skrev:

sthlmkillen88 skrev:

sorhh skrev:

sthlmkillen88 skrev:

stora feta, du kanske ska gå över till Whoa istället för att hänga på wF :-)

Hehe, nja... Jag menade "feta" i bokstavlig mening. Får jag stanna kvar då?

Jo, men då är jag snäll :-)

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

Duva skrev:

Tror det finns rätt många svenska sidor också...

Hur många unika besökare om dagen har du?

Grabben verkar ovillig att svara. Då får jag väl göra det åt honom...

2500 ungefär - http://extremetracking.com/open;unique?login=snabbsta

Medlem sedan sep. 2002538 inlägg

sorhh skrev:

Duva skrev:

Hur många unika besökare om dagen har du?

Grabben verkar ovillig att svara. Då får jag väl göra det åt honom...

2500 ungefär - http://extremetracking.com/open;unique?login=snabbsta

"Average 1379 " står det väl :)

Jepp jag kolla på IDG och det var en riktigt trög länk men ag tror att det stod 14 000 unika/veckan på Webbskola. Sedan så är 2500 unika nu på lovet och det brukar vara ett antal hundra mer på vardagarna och på måndagarna över 3000.

alj skrev:

sorhh skrev:

Duva skrev:

- http://extremetracking.com/open;unique?login=snabbsta

"Average 1379 " står det väl :)

Det är ju ränkat från sidan skapades ungefär och i början hade jag inte mellan 2500- 3350 precis.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Angående dina tester av webbläsare, opera funkar inte felfritt på lunarstorm, om du kollar med opera i gästböckerna så kommer du se att texten försvinner ut förbi tabellens slut. Sen kke det kan vara en bra idé att köra med samma sidor i de olika brusarna och inte olika?

jepp, många har kommenterat det och jag ska nog ändra.

Det borde ju onekligen vra en tumregel eller hur? Som om jag skulle göra ett diskettest med 3'5tums disketter och 5.25tumsdisketter samt en cdrom....

Du har helt rätt Colione. Ska ändra det någon gång :-) Aja måste nog gå och lägga mig nu, go natt och tack för en trevlig disskusion.

//Marcus

Det är colione, men litet c....ochändra att opera fungerar felfritt på lunar, det gör den inte...vil du ha en screenshot?

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

sorhh skrev:

sthlmkillen88 skrev:

Sedan var inte precis denna tråd om hur man kunde åstakomma min site på en helg men intressant disskussin är det iallfall :-)

Inte så konstigt, tror många tyckte att du kastade stora feta tegelstenar i glashus. ;)

Hehe... :e :OO

Medlem sedan apr. 2001246 inlägg

sthlmkillen88 skrev:

Jag tror inte att du kan fixa allt på en helg, och hade du tänkt att göra designen också och alla ommoddningar av skript och så också under helgen :-)

Inte för att vara taskig, men kallar du det design?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Är det stora bumparveckan idag, eller?

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

spango skrev:

Är det stora bumparveckan idag, eller?

Verkar inte bättre.

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Tycker att dom som gnäller på killen kan kasta upp sina egna
hemsidor för allmän beskådning. Ni borde ju vara grymma på
design, innehåll och på att skaffa träffar.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Kul tråd, har glidit hyfsat från ämnet. Inte sett den förrän nu. (Tack för bumpningen ;) )

Måste hålla med sneeze som postade medans jag läste tråden, hur många är det egentligen här som har sidor med större trafik än trådskaparens?
Sen om en annan sida kanske är snyggare eller bättre, vem glädjer det om ingen vet om den? (Besöker den.)

Den som seriöst kan skapa en snarlik site på en helg (var det va?) den skulle jag vilja att vi ger en liten extra titel här på wF: "Snabba Ville" eller?
Hm.. får väl ta o utlysa en liten tävling... :)

Jag kan dock hålla med om att det kanske finns lite många sidor som är mer eller mindre likadana, men vadå? Tycker man att man trivs med det man gör samt att man tillför världen något så varför inte?
Själv har jag en uppsjö totalt ointressanta sidor som ligger o skramlar, dels på nätet dels på min egen dator - alltid glädjer dom mig i alla fall. :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Kul diskussion! Det råder inflation på "allt-i-allo-sajter" idag och jag kan bara uttrycka ett oerhört djuuupt *suck* för varje ny "allt-i-allo-sajt" som kommer upp på nätet och som ger noll unikt innehåll.

Jag hade förut en kombinerad webbutvecklings/nöjessajt som var annorlunda och det fick jag beröm för i min gästbok och via mejl. Ska man skapa en allt-i-allo-sajt idag så ska man göra det med besked och satsa på lite unika saker i alla fall.
Man ska börja stort - det går aldrig att smälla upp en pytteliten sajt på nätet och skriva att "det finns inte så mycket innehåll än, men allt kommer med uppdateringarna".
Satsa stort från början och kör stenhårt! Det var så jag gjorde och jag fick en hel del besökare, men lade ner min sajt i brist på tid.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

*garvar hejdlöst*

Tengblad skrev:

*garvar hejdlöst*

Åt min djupa analys? ;)

Det här skrev jag i ricki.nus forum för några månader sedan, om en sajt vi kallar sx:

m_soderlund skrev:

Till att börja med - jag är starkt tveksam till att du gjort din RIP sx-bild själv. Jag tycker mig se att du har kopierat David Engmans bild på startsidan till https://www.megadomain.net och sedan klippt ut gravstenen och skrivit egen text. Mycket dumt och oseriöst om du inte frågat David själv.

Angående sx låter det som ett försök att vara en seriös "snubbe" som kommer med en seriös sajt, men det är ett dåligt försök och faktiskt ytterligare en av de där sajterna som bara finns till för att irritera mig och andra som vill se UNIKA sajter med eget innehåll, egna påhittade saker och dylikt. (Okej, blev lite hård i orden där men det är faktiskt bara att inse fakta - det finns för många "allt-i-allo"-sajter på nätet nu som försöker bli något.)

En del sajter har potential att bli bra sajter, andra inte. Det som ändå är utmärkande för alla sajter som görs av 12-17-åringar tycker jag är försöken att vara seriös fast man inte kan det - vad säger man om oräkneliga särskrivningar, skrivfel och dåliga meningsuppbyggnader? Bort med sådant - lär er vad som är rätt och fel och gör om - gör rätt!
Nu ska jag dock inte bara klaga här - din sajt kanske kan bli något om du verkligen gör något åt den. Några exempel på saker du kan göra:

- Ta bort fåniga saker som "Crew" och dylikt och kalla det för arbetare eller så. Megadomain var först (?) med uttrycket Crew och det med all rätt - de var ett antal personer, cirka 5 stycken och kunde kalla sig Crew. Såvitt jag förstår är det bara en som jobbar med din sajt?

- Playground går "fet-bort". Det är något som Palleman skapade för att troligtvis vara något unikt men så är det inte längre och alltför många DÅLIGA efterapningar (som inte har något syfte alls) har gjorts.

- Som jag säger och skriver till alla: särskriv inte, använd punkter, komma, fråge/utropstecken korrekt och se till att det svenska språket är korrekt på sajten! Och förresten heter det "webbutveckling", inte webutveckling. Inte heller heter det "Web radio" om du skriver svenska, det heter Webb-radio. (Web radio är korrekt om det ska vara engelska..

Det var allt för mig, ha det!

Notera att jag saxade direkt från mitt inlägg, och således inte ändrat nånting förutom namnet på hemsidan jag relaterade till. En del saker jag skrev då är fel nu, men ni förstår i alla fall vinken. ;)

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)