webForumDet fria alternativet

Så fort man lärt sig hemsidor så ska man hjälpa andra med det...

Småprat

65 svar · 1 658 visningar · startad av sthlmkillen88 · sida 2 av 4

Frågan, av sthlmkillen88

Dagligen skapas nya sidor i stil NamnWebb och alla innehåller samma sak. Scripts, gästbok, och lite annat. Det finns helt enkelt inte plats för fler. Förresten tror jag aldig man kan skapa en site om webbutveckling och få mer än 2000 unika besökare/dag. Dock vet jag att bravenet har fler besökare än aftonbladet.se. Webbutvecklingssidor är döda that´s it. Det verkar som om när man har lärt sig lit

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2002538 inlägg

Som med allt finns det en förklarning till dina besökare..

http://member.webforum.nu/4155/forklarning.jpg

Medlem sedan jan. 2003141 inlägg

alj skrev:

Som med allt finns det en förklarning till dina besökare..

http://member.webforum.nu/4155/forklarning.jpg

Aj, det är ju underbart :-) sedan så finns det ju

http://www.snabbstart.com/bildarkiv/brudar/Holly_valance/holly10.jpg
http://www.snabbstart.com/bildarkiv/brudar/Jessica Simpson/jessica1.jpg

Sedan så har jag även en del Photoshopade skrivbordsunderlägg som denna som är lite halv shoppad http://www.snabbstart.com/bildarkiv/skrivbordsunderlagg/jessica_simpson_wallpaper.jpg

Men vem gillar inte brudar?

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Det var ju seriöst att locka folk till din site med såna bilder :OO

Man kan visst göra en site som din på en helg! Varenda en som hållit på med webutveckling i ett eller ett par år har byggt både gästböcker, forum, artikelarkiv mm Ingen konst att återanvända det på en ny sida...

men går det på en helg? Sedan så finns det ju en massa annat som tar en jävla tid att göra. Sedan hur många besökare kan man fixa på en helg? Inte speciellt många.

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

jag vet inte om wF räknas som en site om webutveckling, men om det gör det så kan du ju känna dig klassad.

BulletBoyCrime skrev:

jag vet inte om wF räknas som en site om webutveckling, men om det gör det så kan du ju känna dig klassad.

Skulle inte räkna wF inom webbutveckling precis men dess besökare kan man räkna inom webbutveckling.

hur menar du då :q
Äh strunt samma, men jag tycker inte du har så mycket att skryta med på din sida.
Du borde ju inte riktigt vara med högre besökarantal än webbutvecklarsidor när de flesta har större innehåll och bättre design.
Ta inte detta på fel sätt, men om det du säger är sant så gäller uttrycket "flugorna dras till skiten" på mer än ett plan.
Bli bara inte sur, snabbstart är inte skit men det finns bättre.
Det gör det alltid.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

BulletBoyCrime skrev:

:birp

sthlmkillen88 skrev:

men går det på en helg? Sedan så finns det ju en massa annat som tar en jävla tid att göra. Sedan hur många besökare kan man fixa på en helg? Inte speciellt många.

Layouter kan man ha några på lager. Grafik är inte så svårt om man behärskar PhotoShop. Vet man vad man ska göra är det fullt möjligt att åstadkomma en sådan site på en helg.

Celia skrev:

Vet man vad man ska göra är det fullt möjligt att åstadkomma en sådan site på en helg.

:birp Hearye hearye!
Precis vad en hel del har sagt i denna tråden har nu samlats i en mening.
Tugga på den du ;) :e

BulletBoyCrime skrev:

hur menar du då :q
Äh strunt samma, men jag tycker inte du har så mycket att skryta med på din sida.
Du borde ju inte riktigt vara med högre besökarantal än webbutvecklarsidor när de flesta har större innehåll och bättre design.
Ta inte detta på fel sätt, men om det du säger är sant så gäller uttrycket "flugorna dras till skiten" på mer än ett plan.
Bli bara inte sur, snabbstart är inte skit men det finns bättre.
Det gör det alltid.

ähh jag vet inte om jag kan kalla det skryta men jag tror ändå det är lite svårt att åstakomma min site på en helg. Visst kanske man kan fixa design om man redan har några på lager och om man redan gjort aspskript så kan man använda dem men jag tror inte det är precis att åstakomma då. Sedan var inte precis denna tråd om hur man kunde åstakomma min site på en helg men intressant disskussin är det iallfall :-)

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

Hehe, jag har haft en sån sida en gång i tiden. Lockade inte särskilt många men jag lärde mig lite ASP iaf...

Visst går det att göra på en helg, men besökare är svåra att hitta. :)

Jag tror att det finns rätt många webbutvecklingssajter som är större än din faktiskt...

Var inte så konservativ.
Man måste vara öppen för möjligheter, och det är knappast så konstigt att någon kan scripta innehållet i din sida via en notepad.
Stolthet kan förblinda, men gosse, öppna ögonen.
Jag kämpar med ett community, men jag vet att minst 50 st här skulle säkert kunna fixa det jag vill göra över en helg, de har bara inte just de ideerna.
Jag ska lägga in massa fantasi i min site, det har inte du gjort och det är därför du får kritik.
Du har gjort din sida med lite väl inspirerad från någon annan design, och innehållet är långt ifrån originellt.
Fantasi är mer än teknik, vi hade inte kunnat säga att vi kunde göra en likadan sida (jag kan det inte :r ) om du hade gjort den med hjärta.
Men du har gjort den purt med teknik och det måste du acceptera, här på wF finns det tusen som är starkare än dig i det syftet.

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

sthlmkillen88 skrev:

Sedan var inte precis denna tråd om hur man kunde åstakomma min site på en helg men intressant disskussin är det iallfall :-)

Inte så konstigt, tror många tyckte att du kastade stora feta tegelstenar i glashus. ;)

du har helt rätt :-) det finns men inte så många på svenska. Kanske Webbskolan på IDG fast det är tveksamt. Ähh jag tycker inte man riktigt kan jämföra min site med en om webbutveckling. "Alla" kan tycka om min site eller besöka den fast hur många håller på med hemsidor.

sorhh skrev:

sthlmkillen88 skrev:

Inte så konstigt, tror många tyckte att du kastade stora feta tegelstenar i glashus. ;)

stora feta, du kanske ska gå över till Whoa istället för att hänga på wF :-)

jag skulle definitivt bli förvånad om det visade sig att snabbstart har mer besökare än idg.
Det skulle vara det att du fått en bra start, många hör talas om den men jag tror inte din sida är så speciell.

Nej inte mer än IDG fast underkategorin Webbskola fast vem bryr sig egentligen....

Medlem sedan sep. 2002538 inlägg

Själv har jag en sida om webbutveckling eller något sådant fjamseri har t.o.m. gjort en helt ny men efter lite titt i denna tråd, trötthet och insikt i hur många identiska sidor det är skall jag nog lägga ned sidan. Men nu är frågan vad skall en sida handla om?

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

sthlmkillen88 skrev:

sorhh skrev:

sthlmkillen88 skrev:

stora feta, du kanske ska gå över till Whoa istället för att hänga på wF :-)

Hehe, nja... Jag menade "feta" i bokstavlig mening. Får jag stanna kvar då?

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

sthlmkillen88 skrev:

du har helt rätt :-) det finns men inte så många på svenska. Kanske Webbskolan på IDG fast det är tveksamt. Ähh jag tycker inte man riktigt kan jämföra min site med en om webbutveckling. "Alla" kan tycka om min site eller besöka den fast hur många håller på med hemsidor.

Tror det finns rätt många svenska sidor också...

Hur många unika besökare om dagen har du?

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)